اجتماعی

توقیف ۱۰۲۲ دستگاه خودروی شوتی/ دستگیری ۱۶۴۳ قاچاقچی

توقیف ۱۰۲۲ دستگاه خودروی شوتی/ دستگیری ۱۶۴۳ قاچاقچی

– اخبار اجتماعی –

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران با اشاره به اجرای ششمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی در کشور اظهار کرد: خودروهای شوتی علاوه بر اینکه در حوزه قاچاق مشکلاتی را برای کشور به‌همراه دارند در حوزه ترافیکی و شدوآمدی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند و با اقدامات مجرمانه‌شان جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی گفت: این طرح با محوریت پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور در مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو، محورهای مواصلاتی و… به‌مدت ۷۲ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

رحیمی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی بهره‌گیری و استفاده شد، افزود: در اجرای این طرح در مجموع ۸۲۸ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق ممنوعه، مجاز، مشروط، سوخت، دخانی، گمرکی و… کشف شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد: خودروی شوتی عمداً شهید آراسته را زیر گرفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به توقیف ۱۰۲۲ دستگاه انواع خودروی شوتی، خاطرنشان کرد: در این طرح یک‌هزار و ۶۴۳ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار رحیمی عنوان کرد: طرح‌های مختلف پلیس امنیت اقتصادی با اقتدار پیگیری و انجام خواهد شد و همان‌گونه که اعلام کردیم سال سختی را برای قاچاقچیان و آنان که برای مطامع و منافع خود به‌دنبال برهم زدن امنیت اقتصادی جامعه هستند، رقم خواهیم زد.

بر اساس این گزارش، خودروی شوتی پدیده‌ای اجتماعی ـ اقتصادی است، که در آن قاچاقچیان به قاچاق کالا یا انسان، به‌وسیله خودروهای خاصی با سرعت‌های غیرمجاز می‌پردازند.

این خودروهای سواری خودروی شوتی نامیده می‌شوند، که اغلب خودروهایی مانند؛ پژو۴۰۵، پژوپارس، سیتروئن زانتیا، سمند و تویوتا لندکروزر است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا