Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
انگار از فیلم‌های ترسناک بیرون آمده / کشف تازه درباره هیولای باستانی / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

انگار از فیلم‌های ترسناک بیرون آمده / کشف تازه درباره هیولای باستانی / عکس

انگار از فیلم‌های ترسناک بیرون آمده / کشف تازه درباره هیولای باستانی / عکس

محققان در مطالعه جدیدی دریافته‌اند که یک ماهی استخوانی بزرگ به نام Dunkleosteus terrelli که با اسم مستعار Dunk شناخته می‌شود، احتمالاً اندازه‌ای کوچک‌تر از تصورات قبلی ما دارد؛ چرا که جمجمه این ماهی با تنه ۹ متری آن همخوانی ندارد. درنتیجه، آن‌ها به بررسی شیوه محاسبه ابعاد جسمانی این موجود پرداختند و متوجه شدند که طول تنه این جانور نباید بیشتر از ۴ متر بوده باشد.

این هیولای دریایی آرواره‌های خارق‌العاده‌ای داشته است

با وجود این کاهش اندازه، توانایی‌های مرگبار Dunk تغییری نمی‌کند. او ظاهراً آرواره‌ای بسیار قوی داشته است که می‌توانسته نیرویی معادل ۳۶۰۰ کیلوگرم را اعمال کند. این ماهی همچنین از جمجمه محکمی بهره می‌برده که به اسکلت غضروفی‌شکل آن متصل بوده است.

دانشمندان می‌گویند جمجمه Dunk با طول ۸۵ سانتی‌متر در نوع خود منحصربه‌فرد بوده است. ازاین‌رو، آن‌ها این جمجمه را با جمجمه موجود بیگانه در فیلم Alien مقایسه کرده‌اند.

انگار از فیلم‌های ترسناک بیرون آمده / کشف تازه درباره هیولای باستانی / عکس

این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.

Dunk احتمالاً در دوره دوونین در نزدیکی سواحل دریاچه ایری در نزدیکی شهر کلیولند امروزی زندگی می‌کرده است. فسیل او درحال‌حاضر در مجموعه تاریخ طبیعی موزه کیلولند قرار دارد. نتایج پژوهش حاضر در مجله Diversity منتشر شده است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا