بوشهر

سپاه شریک دولت در ساخت یک میلیون مسکن می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، سردار علی رزمجو در نشست خبری با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در دفاع، ثبات، خدمات حیاتی کشور در مقیاس گسترده و فعالیت‌های گوناگون و نیز پیشرفت‌های علمی و فن آوری های نوین با رویکرد ارزش و ایجاد فضای معنوی همه جانبه نام مبارک بسیج همیشه مطرح است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه حضور بسیج در این عرصه‌ها جلوه گر است گفت: ایمان، عزم و احساس مسؤولیت و خدامحوری و خداباوری و ولایت مداری و اعتماد به نفس پایه‌های اصلی و توانمندی و قابلیت‌های بسیج را تشکیل می‌دهد و توسعه خدمترسانی و محرومیت زدایی با محوریت گروه‌های جهادی همراه با حفظ آمادگی دفاعی یکی از کارهای مهم بسیج است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در استان از برگزاری دو هزار و ۳۵۰ برنامه توسط معاونت‌ها، اقشار، نواحی، حوزه‌ها، پایگاه‌ها و کانون‌های بسیج خبر داد و ابراز داشت: برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان امسال تا پنجم آذر ماه با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» برگزار می‌شود که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نیز دیدار با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری رزمایش جهادگران بسیجی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فن آوری و افتتاح ستاد ناحیه مقاومت جزیره خارگ برخی از این برنامه‌ها است.

سردار رزمجو در تشریح دیگر برنامه‌های هفته بسیج گفت: برگزاری جشنواره‌های پایگاه‌های اسوه بسیج، همایش فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جمعه و جماعات، همایش نقش مدیر تراز انقلاب در ارتقای سلامت نظام اداری، همایش رسانه مطاله گر، رزمایش اقتدار بسیجیان با حضور گردان های برادر و خواهر، افتتاح دفتر بسیج در اتاق بازرگانی، عطر افشانی قبور مطهر شهدا، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری و کلنگ زنی مرکز آفریش ها از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر همچنین برگزاری یادواره شهدای شاخص استان در شهرستان دیر، برگزاری دعای ندبه، تجمع حلقات صالحین در مصلاهای جمعه سراسر استان، سخنرانی فرماندهان نواحی شهرستان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه و گردهمایی خادمان و زائران راهیان نور را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان عنوان کرد.

وی همچنین از آزادی تعدادی از زندانیان معسر در استان خبر داد و گفت: برای این منظور مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان معسر در نظر گرفته شده است.

سردار رزمجو همچنین با اشاره به موضوع پروژه‌های عمرانی در استان گفت: امسال ۸۲ میلیارد ریال پروژه عمرانی افتتاح خواهیم کرد و علاوه بر این ۸۴ میلیارد ریال پروژه را شروع خواهیم کرد؛ همچنین اجرای پروژه‌ها و جاده‌های بین مزارع به تعداد ۱۰ مورد، استخر ذخیره آب و اجرای کارگاه‌های عبا بافی معادل ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر فعالیت‌ها سپاه استان بوده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع)  استان بوشهر با اشاره به رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان کمک مؤمنانه صورت گرفته که این کمک‌ها به دست نیازمندان رسیده است.

وی همچنین از احداث پروژه پهلوگیری در خورشهاب، چمن مصنوعی، احداث خانه عالم، احداث پل‌ها و آب بندها و نیز دیوار حفاظتی خبر داد و گفت: برای این منظور دو میلیارد و ۴۴۹ میلیوین تومان کمک شده است تا این پروژهها به بهره برداری برسد.

سردار رزمجو از احداث مرکز درمانی کوثر در شهرستان دشتی خبر داد و گفت: این مرکز درمانی با هزینه سه میلیارد تومان افتتاح شد؛ همچنین افتتاح کلنیک دندانپزشکی ولایت، ارائه خدمات در قالب طرح کرامت و یاسر در مناطق محروم، ارئه خدمات به زوجین نابارور بسیجی که در این خصوص ۱۰۰ زوج معرفی و ۲۵ نفر از این آنها دارای فرزند شدند، علاوه بر این احداث دو مرکز درمانی در دلوار و کنگان از مهمترین خدمات درمانی بوده است.

وی همچنین با اشاره به مشارکت سپاه در احداث مسکن مددجویان گفت: سپاه به ۱۰۰ درصد تعهد خود در احداث مسکن عمل کرده و هزار و ۳۴۰ مسکن مددجویی تحویل مددجویان شده است؛ علاوه بر این سپاه در ساخت یک میلیون مسکن به صورت سالانه به کمک وزارت راه و شهرسازی خواهد رفت و در ساخت این منازل نیز شریک خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا