اقتصادی

از خوردنی گرفته تا خودرو قیمت همه چیز در آلمان بالا می‌رود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران، به نقل از رویترز، مردم آلمان شاهد افزایش قیمت اکثر کالاها از خودرو گرفته تا نوشیدنی هستند.

دلیل این مسأله این است که اخلال در چرخه تأمین مواد اولیه و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی باعث شده تا هزینه تولید برای شرکت‌های آلمانی بالا رفته و آنها مجبور شوند تا این مسأله را با افزایش قیمت به دوش مردم منتقل کنند.

اگر چه بهبود اوضاع در آلمان در حال کمک به شرکت‌ها برای کسب سود بیشتر و خروج از شوک کرونا است، اما این مردم آلمان هستند که در حال دست و پنجه نرم کردن با تبعات افزایش قیمت‌ها هستند.

این مسأله باعث می‌شود تا قدرت خرید مردم پایین آمده و نهایتاً و در صورتی که حقوق‌ها افزایش نیابد تقاضای داخلی در آلمان نیز پایین بیاید.

مؤسسه آیفو در آخرین مقاله خود اعلام کرده که ۵۰ درصد شرکت‌های آلمانی روند افزایش قیمت محصولات خود را آغاز کرده‌اند که رقم بالایی به شمار می‌رود.

اخیرا نرخ تورم ماهانه در آلمان به بالاترین میزان در ۱۳ سال گذشته رسیده و آمارها حاکی از آن است که همگام با دیگر کشورهای عضو حوزه یورو در ماه اکتبر هم شاهد سرعت گرفتن نرخ تورم در آلمان بوده‌ایم.

گفته می‌شود هم اکنون سرعت افزایش تورم در آلمان در بالاترین سطح خود در ۲۴ سال گذشته قرار دارد.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا