سیاسی

رئیسی در دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور: خانواده شهدا پرچم‌داران جنگ اراده‌ها هستند

رئیسی در دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور: خانواده شهدا پرچم‌داران جنگ اراده‌ها هستند

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور، با مادر و دیگر اعضای خانواده این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که با حضور اعضای خانواده شهیدان داوود، رسول و  علیرضا خالقی‌پور و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، خانواده و به‌ویژه مادران و پدران شهدا را پرچم‌های برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت و چشم و چراغ هر شهر و دیاری توصیف کرد. 

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مادر شهیدان خالقی‌پور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شما زبان گویای دین، انقلاب، جهاد و شهادت و الگوی موفق جهاد تبیین هستید که به قشرهای مختلف جامعه روحیه و انگیزه و ثبات قدم می‌دهید. 

رئیسی، همچنین با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، پدران و مادران شهدا را پیروز جنگ اراده‌های زمان خود و پرچم‌داران جنگ اراده‌های امروز دانست و افزود: برخلاف خواست دشمن که به‌دنبال کمرنگ و محو کردن  یاد و اثرگذاری شهدا است، خانواده‌های شهدا در هر کوی و برزنی پرچم برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت هستند. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: خانواده شهدا در امتحان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب نمره قبولی گرفته و مایه افتخار همه ما و همه دوران‌ها هستند و امروز نوبت ماست که تلاش کنیم از ثمرات و برکات خون شهدا پاسداری و صیانت کنیم.

مادر شهیدان خالقی‌پور نیز در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه همواره افسوس خوردم که چرا پسران بیشتری نداشتم تا در راه اسلام و انقلاب تقدیم کنم، گفت: وظیفه خود می‌دانم به نسل جوان بگویم که برای وجب به وجب خاک این کشور چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده و امروز چه وظیفه سنگینی برای حراست از این نظام و انقلاب بر عهده ماست.

شهید داوود خالقی‌پور در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۶۲ در عملیات خیبر و شهیدان رسول و علیرضا نیز در سال ۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

همچنین حاج محمود خالقی‌پور، پدر شهیدان خالقی‌پور که از رزمندگان دفاع مقدس بود و سابقه رزم در لبنان علیه رژیم صهیونیستی را داشت در تیر ماه سال ۹۵ و در سن ۸۹ سالگی به دلیل شدت جراحات به پسران و همرزمان شهیدش پیوست.

رئیس جمهور در پایان این دیدار با اهدای لوح از ایثارگری‌ها و مقام والای این خانواده شهید تجلیل و قدردانی کرد.

پایان پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا