Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اگر آدم منفی‌باف و بدبینی هستید حتما این مطلب را بخوانید - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

اگر آدم منفی‌باف و بدبینی هستید حتما این مطلب را بخوانید

اگر آدم منفی‌باف و بدبینی هستید حتما این مطلب را بخوانید

ایرن مهرگان: حتما می‌دانید که استرس می‌تواند علائم و مشکلات فیزیکی مانند ناراحتی معده یا افسردگی ایجاد کند، اما خوب است بدانید که احساسات و افکار منفی ممکن است با سایر مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری قلبی نیز ارتباط داشته باشند.

برای مثال بدبینی را در نظر بگیرید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در Neurology منتشر شد، نشان داده که سطوح بالای بدبینی خطر بیشتر زوال عقل را در افراد بدبین نسب به سایر افراد در پی داشته است.

این طرز تفکر منفی ممکن است به قلب شما نیز آسیب برساند. به عنوان مثال، مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ روی ۱۹۶ نفر را که تست استرس روان‌شناختی انجام دادند، مورد بررسی قرار داد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خصومت و بدبینی ممکن است باعث خطر بالای بیماری قلبی شود.

همچنین طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ با موضوع سکته مغزی منتشر شد، افرادی که در معیارهای غیردوستانه و منفی متیاز بیشتری کسب کردند و همچنین افرادی که استرس مزمن و علائم افسردگی داشتند، نسبت به شرکت کنندگان مثبت و مهربان در معرض خطر بیشتری برای سکته بودند.

محققان می‌گویند وقتی استرس دارید یا افسرده هستید، سطح هورمون کورتیزول افزایش می یابد. افزایش کورتیزول باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما کمتر قادر به کنترل التهاب باشد، که می تواند در طول زمان منجر به مشکلات سلامتی شود.

منبع: health

۴۷۴۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا