Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ایجاد پارکینگ در رشت از درآمد حاصله از ایجاد پارک حاشیه‌ای - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

ایجاد پارکینگ در رشت از درآمد حاصله از ایجاد پارک حاشیه‌ای

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امشب در دیدار با جمعی از رانندگان تاکسی رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از اقشار زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه و در راس آنان رانندگان تاکسی به نوعی هویت و شناسنامه هر شهر محسوب می‌شوند و بهترین معرف شخصیت و فرهنگ شهر برای گردشگران هستند. 

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی به نحوی ویترین یک شهر هستند، افزود: یقینا اولین برخورد با یک گردشگر تاثیر فراوانی پیرامون زاویه دید گردشگر نسبت به محیط شهر، فرهنگ و بسیاری دیگر از مباحث شهری دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به گلایه برخی از رانندگان تاکسی پیرامون فقدان جای پارک مناسب در سطح رشت تصریح کرد: غالبا کارکنان ادارات و برخی از افرادی که در وانت و غیره نسبت به فروش اقلام و کالاهایی اقدام می‌کنند در ساعات اولیه روز بسیاری از مکان‌های پارک خودرو در سطح رشت را در اختیار خود قرار می‌گیرند و این عادلانه نیست و با اجرای پارک حاشیه‌ای در رشت استفاده صحیح از فرصت‌های پارک خودرو برای همگان فراهم می‌شود. 

کارگرنیا با بیان اینکه برخی از افراد از ابتدای روز خودروی خود را در گوشه‌ای از خیابان پارک کرده و تا ساعات پایانی شب نیز در همان محل خودروهایشان را پارک می‌کنند، گفت: شورای ششم رشت در تلاش است تا با اجرای پارک حاشیه‌ای در سطح رشت، در این باره عادلانه‌تر رفتار شود. 

وی با اشاره به پرداخت مبالغی بابت استفاده از پارک حاشیه‌ای در رشت بیان کرد: بر اساس این طرح چنانچه خودرویی بیش از نیم ساعت در مکان‌های مشخص شده پارک کند باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند بر اساس مصوبه شورای شهر رشت این مبالغ دریافتی در حسابی مشخص به منظور ایجاد پارکینگ در سطح رشت نگهداری می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای مسیرهای ویژه برای تردد وسایط نقلیه در رشت گفت: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت که مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را به همراه دارد، مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد مسیرهای ویژه در نظر گرفته شد که بر این اساس در دوران فعالیت شورای چهارم رشت یک بخش از آن مسیر ویژه در خیابان امام به مبلغ بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شد. 

کارگرنیا با بیان اینکه بی‌توجهی شهرداری در تامین اتوبوس به مسیر ویژه موجب جمع آوری آن در رشت شد، افزود: قرار بود در مرحله دوم از مسیر صیقلان تا زرجوب و زرجوب تا میدان شهدا طرح ویژه اجرایی شود. متاسفانه تاکنون آقدام عملی صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا