اخبار ورزشی

قلعه‌نویی: فلسفه گواردیولا در منچسترسیتی را دنبال می‌کنم

قلعه‌نویی: فلسفه گواردیولا در منچسترسیتی را دنبال می‌کنم

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، اظهار داشت: بازی قبلی بسیار سخت، قدرتی و جنگنده بود که متأسفانه یکی دو بازیکن مصدوم دادیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که فلسطین تیمی ضعیف بود که اصلاً اینگونه نبود. اگر در دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم، بازی برای ما سخت‌تر می‌شد.

وی با اشاره به دیدار با شاگردان یورن آندرسن بیان کرد: هنگ‌کنگ تیمی بسیار خوب و بابرنامه است که هفت بازیکن دورگه دارد و مقابل امارات از پنج نفر از آنها استفاده کردند. بازی سختی داریم، اما خوشحال هستم که ایران از هر لحاظ برای هر مسابقه آماده است و بازیکنان در قالب تاکتیکی، تیم بسیار خوبی هستند. خلاقیت، ابتکار و مسائل دیگر هم خاصیت بازیکنان ایرانی است و آنها در طول بازی باید از آن استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و نتیجه لازم را بگیریم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد پایین بودن تعداد پاس بازیکنان این تیم در زمین حریف، در دیدار مقابل فلسطین خاطر نشان کرد: تیکی‌تاکا را خود پپ گواردیولا در بارسلونا باب کرد، اما این مربی حالا فلسفه بازی خود را تغییر داده است. در آنالیزهای جدید اگر هزار پاس بدهید، شاید نمره‌ای نگیرید. با این حال شاید یک پاس بدهید که پنج بازیکن را از بازی خارج کند و پنج نمره به شما بدهند. این فلسفه (بازی با پاس‌های متعدد) کمی قدیمی‌تر شده است.

قلعه‌نویی با بیان اینکه ایران باید به گونه‌ای بازی کند که هم مالک توپ باشد و هم سریعاً حمله کند، گفت: همان کاری که گواردیولا در منچسترسیتی انجام می‌دهد و من، این فلسفه را در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت گلزنی نسازید، چه فایده دارد؟ باید با مالکیت توپ، زمان را بگیرید و به سراغ ایجاد فرصت گلزنی بروید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.

وی در ادامه یادآور شد: اگر عقب زمین ۵۰۰ پاس بدهید، در آنالیز نمره نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید، چه فایده‌ای دارد؟ فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت توپ، موقعیت گلزنی ایجاد کنید و به گل برسید.

سرمربی تیم ملی درباره تغییر شیوه بازی مهدی طارمی نسبت به پورتو تصریح کرد: هر بازیکنی در تیم باشگاهی خودش وظیفه‌ای دارد، اما در تیم ملی باید مطابق نظر مربی تیم بازی کند. مسئولیتی که در تیم ملی به طارمی دادیم، با مسئولیت او در پورتو متفاوت است. خدا را شکر این بازیکن به نحو احسن انجام وظیفه می‌کند.

ادامه دارد …

۲۵۹ ۲۵۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا