اخبار روز

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۰۹؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی/ کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۰۹؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی/ کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

همچنین روز دوشنبه در مناطقی از کردستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست. سه‌شنبه در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار، رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

ال‌نینو قوی در راه ایران

این شرایط روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه در شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر ۵ تا ۸ درجه کاهش دما انتظار می‌رود.

لازم به ذکر است از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطقی از غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر امروز تا آخر هفته خلیج‌فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه دما ۲۷ درجه‌ای خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر: شمال استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا