تهران

ایستگاه مترو اسلامشهر بزودی کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر، ظهر امروز در دهمین نشست رسمی شورا که با حضور همه اعضای شورا برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه مترو اسلامشهر، اظهار کرد: ۲۴ آبان ماه پیمانکار احداث ایستگاه میدان نماز مشخص و تا دو هفته دیگر هم آیین کلنگ زنی احداث ایستگاه میدان نماز برگزار می‌شود، تا عملاً مردم اسلامشهر شاهد عملیاتی شدن احداث مترو باشند، چرا که تاکنون عملیات اجرایی احداث مترو در زیرزمین و مرحله حفر تونل بوده که نمای ظاهری نداشته است. 

حمیدی افزود: خوشبختانه مبلغ مناقصه پروژه ایستگاه میدان نماز ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۱۹۰ میلیارد تومان آن تامین و در حساب شهرداری بوده و دغدغه ای در زمینه تامین اعتبار آن نیست.

وی با اشاره به حضور ۴۳ شرکت عمرانی معتبر با گرید ۱ برای  پروژه میدان نماز در مناقصه شرکت کرده‌اند، افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از پروژهای عمرانی شهرداریها در اقصی نقاط کشور تعطیل و راکد شد، استقبال چشمگیر پیمانکاران از این مناقصه نشان از آن دارد که پیمانکاران به سلامت سیستم مالی و کارفرما که شهرداری اسلامشهر است اعتماد دارند، قطعا این ظرفیت با مدیریت خوب اعضای شورای شهر و شهرداری رقم خورده است.

شهردار اسلامشهر با تاکید بر ادامه حفاری تونل مترو، بیان کرد: عملیات حفاری تونل مترو به وسط میدان شهید سلیمانی قبل از رودخانه کن رسیده و عملیات اجرایی شفت شاطره که به دلیل بارندگی های اخیر چند روزی به تاخیر افتاد، در هفته آتی شمع گذاری آن، به اتمام رسیده و ادامه حفاری تونل در محدوده شاطره نیز آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت و حساسیت اجرای دیگر پروژه های عمرانی سطح شهر، ادامه داد: پروژه کمربندی شمالی به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و در روزهای آتی در محل خیابان برنده سیفی ستون ها کاملاً روی سطح زمین می رسد و فعالیت های بتنی این پروژه عظیم در حد اعلا در حال انجام است.

حمیدی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و اقدامات انجام شده در سطح شهر، تصریح کرد: در سال های گذشته با کمترین بارندگی اکثر مناطق شهر، دچار آبگرفتگی شده و شهروندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند، که با اقدامات زیرساختی که در این سال‌ها انجام شده، این مشکل مرتفع و شهروندان بدون دغدغه و نگرانی به استقبال فصل بارش می روند.

وی ادامه داد: متاسفانه تنها در بخشی از خیابان شهید رحمانی با  آبگرفتگی معابر در زمان بارش روبرو هستیم، با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی برای آن در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که کافی نیست و به یاری خدا تا پایان سال جاری مشکل آبگرفتگی این خیابان نیز برطرف می‌شود.

شهردار اسلامشهر، با بیان اقدامات انجام شده در زمینه خدمات شهر و خدمات شبانه‌روزی پرسنل این حوزه در ایام بارندگی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر۱۱ پیمانکار پسماند در ۱۱ ناحیه شهری  اسلامشهر مشغول فعالیت هستند، که درآمدی در حدود ۱۸ میلیارد تومانی را برای شهر به ارمغان آورده و فضایی که در اختیار پیمانکاران برای جمع آوری پسماند خشک قرار دارد، خارج از بافت شهری و به انتخاب شهرداری بوده و تنها یک نقطه در سطح شهر وجود دارد که پسماند خشک به انتخاب پیمانکار در آن محل جمع آوری می شود و به منظور رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی به پیمانکار مربوطه تذکر داده می شود.

رئیس شورای اسلامشهر: تملک املاک کنار گذر ۲۴ متری راه آهن تسریع شود

محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در ادامه این جلسه طی سخنانی با اشاره به اقدام شجاعانه و مدبرانه دلاورمردان ایران اسلامی و سپاه پاسداران در روزهای اخیر، اظهار کرد: با چالش هایی که در خاورمیانه هست و بخش اعظم آن به دلیل ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، امنیتی که در این شرایط بر ما واقع شده ،ماحصل زحمات و خدمات شایسته و شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی در سطوح مختلف بوده و برخود لازم میدانیم به سهم خودمان از سوی مردم ولایتمدار اسلامشهر، از این اقدام مدبرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کنیم.

سلیمی با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان که تاکنون خدمات شایسته‌ای برای شهروندان در این شرایط بیماری کرونا داشته اند، می خواهم بیش از گذشته به خدمات رسانی شایسته خود ادامه دهند تا با بازگشایی مدارس همشهریان و داش‌آموزان در رفاه و سلامتی بیشتر این فضا را سپری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر به بازدید هایی که در کنار مجموعه خدمات شهری در ایام بارندگی از نواحی مختلف سطح شهر داشته، اشاره کرد و گفت: در پی این بازدیدها نقاط ضعف و قوت و مشکلاتی که در زمان بارندگی در سطح شهر با آن مواجه هستیم، احصا و به سازمانها و نواحی مربوطه اعلام شده،که بخشی از نقاط ضعف ساختاری و بخشی نیروی انسانی و سخت‌افزاری است، اگر بخواهیم شهرداری اسلامشهر در شان شهرداری درجه ۱۱ باشد، بایستی نقاط ضعف برطرف گردد تا در مواقع بحران در کوتاهترین زمان و با کمترین آسیب از آن عبور کنیم.

سلیمی با اشاره به تأخیر در اجرای عملیات اجرایی پروژه های عمرانی ۲۴ متری و ۴۵ متری، خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری می‌خواهیم تکمیل پروژه احداث ۲۴ متری و تملک املاک واقع در کنار گذر راه‌آهن حدفاصل بلوار مخابرات و خیابان امام محمد باقر (ع) را در اولویت فعالیت‌های عمرانی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در دهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اسلامشهر، ۱۰ لایحه مطرح شد ،که پس از اعلام نظر کمیسیون های مربوطه، اعضای شورا مصوب و لایحه مجوز افزایش مبلغ تفویض اختیار شورا تا سقف نصاب معاملات، توسط آیین نامه مالی شهرداریها در سال ۱۴۰۰ نیز به صورت غیر علنی مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا