Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اینترنت ماهواره ای کویپر؛ رقیب ارزان قیمت استارلینک معرفی شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

اینترنت ماهواره ای کویپر؛ رقیب ارزان قیمت استارلینک معرفی شد

اینترنت ماهواره ای کویپر؛ رقیب ارزان قیمت استارلینک معرفی شد

آمازون سرانجام از پایانه‌های اینترنت ماهواره ای کویپر رونمایی کرد. تلاش این شرکت ایجاد یک اتصال پهن‌باند ماهواره‌ای برای افرادی است که از دسترسی به اینترنت پرسرعت محروم هستند. این ترمینال‌ها دیش‌های مسطحی هستند که شباهت زیادی با اینترنت ماهواره ای استارلینک دارند.

آمازون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند یکی از سه‌ آنتن موجود را برای اتصال به اینترنت ماهواره ای کوپیر نصب کنند. پایانه‌ها، ماهواره‌ها و ترمینال‌های زمینی، همگی از تراشه ساخته شده توسط آمازون به‌نام «پرومته» استفاده خواهند کرد که امکان پردازش ۱ ترابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

اینترنت ماهواره ای کویپر

طرح های اینترنت ماهواره ای کویپر (Kuiper Project)

سه طرح پایانه اینترنت ماهواره‌ ای کوپیر عبارتند از:

  • نمونه ۲۸ سانتی‌متری برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک که حداکثر سرعت ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را با هزینه کم‌تر از ۴۰۰ دلار ارائه می‌دهد.
  • نمونه جمع‌وجور ۱۸ در ۱۸ سانتی‌متری که مقرون به‌صرفه‌ترین پایانه مشتری پروژه کوپیر بوده و حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.
  • نمونه ۷۶ در ۴۸ سانتی‌متری که برای برنامه‌های مخابراتی، سازمانی و دولتی طراحی شده و سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد. قیمت این طرح هنوز مشخص نیست.

راجیو بدیل، معاون فناوری پروژه کوپیر با انتشار بیانیه‌ای گفت: هدف ما از طراحی اینترنت ماهواره ای کویپر، تنها برقراری اتصال اینترنت پرسرعت برای جوامع محروم از این خدمات نیست، بلکه جلب رضایت آنها با ارائه کیفیت بالا و خدمات مناسب است.

اینترنت ماهواره ای کویپر

به‌نقل از آمازون، این شرکت به‌زودی دو نمونه اولیه از ماهواره‌های خود را بر روی موشک Alliance Vulcan Centaur پرتاب خواهد کرد. طی ماه گذشته، پروژه کویپر مجوز FCC را برای استقرار بیش از ۳ هزار ماهواره دریافت کرد. به‌طور کلی، آمازون قصد دارد این ماهواره‌ها را در قالب ۸۳ پرتاب برنامه‌ریزی شده طی پنج سال آینده در مدار مستقر کند.

در ماه آوریل، این شرکت برای دستیابی به این هدف، قراردادهایی را با دو شرکت United Launch Alliance و Arianespace Origin منعقد کرد. اگرچه این برنامه تهدید بزرگی برای اسپیس ایکس و پروژه استارلینک محسوب می‌شود، اما دیو لیمپ، معاون ارشد آمازون اعلام کرده که این شرکت ممکن است با اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره‌ها طی زمان‌بندی مقرر همکاری کند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا