علمی و فناوری

لو رفتن اسرار محرمانه ارتش فیلیپین با یک اشتباه باورنکردنی

لو رفتن اسرار محرمانه ارتش فیلیپین با یک اشتباه باورنکردنی

اسرار فاش‌شده شامل ۵۰۰ گیگابایت اسناد آژانس هماهنگی اطلاعات ملی فیلیپین(National Intelligence Coordinating Agency) است که به نیروی هوایی این کشور مرتبط بوده‌است. در این نشتی نه تنها اطلاعات شخصی میلیون‌ها شهروند فیلیپینی بلکه برخی از اسرار بسیار محرمانه کشور فاش شده‌است.

یک هکر ۱۹ ساله از شهر داوائو در این باره به نشریه«This Week in Asia» گفت: من یک فعال هکری هستم و از اینکه چنین چالش‌هایی از مدت‌ها قبل وجود داشته و به طور واضح به آنها اشاره شده، اما دولت هیچ کاری برای برطرف کردن آنها انجام نداده، بسیار عصبانی هستم.

بیشتر بخوانید:

  • موش‌های عجیبی که در آتشفشان‌ یخ‌زده زندگی می‌کنند/ عکس

  • سامسونگ هوشمندترین گوشی جهان را می‌سازد

  • ماه ناگهان چند میلیون سال پیرتر شد

این مرد که با نام مستعار Diablo X Phantomفعالیت می‌کند، مدعی است که برای دولت فیلیپین کار می‌کند و اشتباهات در سیستم امنیت سایبری دولت را ردیابی می‌کند.

او در یک چت زنده در شبکه اجتماعی اعلام کرد وارد وب سایت‌های ۵ سازمان دولتی شده و انبوهی از داده‌ها را دانلود کرده تا شکاف‌های امنیتی را نشان دهد. او همچنین مدعی شد یکی از آژانس‌های دولتی از پسورد ساده Admin۱۲۳ استفاده کرده‌است.

در سوم اکتبر سال جاری میلادی یک گروه از هکرها وارد سرورهای شرکت بیمه سلامت فیلیپین شدند. هنگامیکه این شرکت بیمه دولت از پرداخت ۳۰ هزار دلار باج سرباز زد، مهاجمان سایبری انبوهی از داده‌های خصوصی کاربران را افشا کردند.

اطلاعات میلیون‌ها شهروند فیلیپینی از جمله ساکنان محلی و کارگرانی که در اماکنی مانند هنگ کنگ فعالیت می‌کردند، فاش شد. پس از آن وب سایت مجلس نمایندگان این کشور هک شد و روی نمایشگر یک صورتک ترول نمایش داده‌شد، پس از آن مقامات وب سایت را برای ترمیم، تعطیل کردند.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا