اخبار روز

بازتاب توافق ایران و عربستان در رسانه‌های پاکستان

بازتاب توافق ایران و عربستان در رسانه‌های پاکستان

 پایگاه خبری رادیو دولتی پاکستان نوشت که عربستان سعودی و ایران توافق کردند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند. خبرگزاری های رسمی دو کشور گزارش دادند که این تصمیم پس از مذاکرات پنج روزه مقامات ارشد عربستان و ایران در پکن اتخاذ شده است که امروز به پایان رسید.

رادیو دولت پاکستان افزود: در بیانیه ای مشترک، دو طرف متعهد شدند که سفارتخانه های خود را در مدت دو ماه بازگشایی کرده و سفیران خود را مبادله کنند.

پایگاه خبری شبکه «جیو نیوز» پاکستان نوشت که با توافق تهران و ریاض برای عادی سازی روابط یک‌ تحول چشمگیر در منطقه خاورمیانه رقم خورد.

در این گزارش آمده است: پیشرفت تازه‌ای در سیاست خاورمیانه نمودار شد و طی آن ایران و عربستان سعودی در پکن پایتخت چین توافق کردند که روابط را ازسرگرفته و تا دو ماه آینده سفارتخانه‌های آنان در کشورهای یکدیگر گشوده شود.

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز توافق ایران و عربستان را منعکس کرد و گزارش داد: آنان توافق کردند که روابط خود را پس از هفت سال بن بست دیپلماتیک که به تنش ها در خلیج فارس دامن زده و بحران از یمن تا سوریه را عمیق تر کرده است، از سر بگیرند.

تریبیون نوشت: این توافق پس از گفت‌وگو در پکن بین مقامات ارشد امنیتی دو قدرت خاورمیانه حاصل شد.

تارنمای روزنامه «داون» در اسلام‌آباد نوشت: پس از تنش‌های و منطقه‌ای تهران و ریاض، دو کشور در چین به توافق جدیدی برای پایان بن بست در روابط دست یافتند.

این منبع خبری گزارش داد: تهران و ریاض در بیانیه‌ای که از سوی ایران، عربستان سعودی و چین منتشر شد، توافق کردند روابط دیپلماتیک بین خود را از سر بگیرند و سفارت‌ها و نمایندگی‌های خود را ظرف مدت حداکثر دو ماه بازگشایی کنند.

وب سایت روزنامه داون با اشاره به توییت وزیر امور خارجه ایران درباره حصول توافق با عربستان این توافق را حرکت در مسیر درست تفسیر کرد.

وب سایت روزنامه «اکسپرس» پاکستان نیز امروز گزارش داد: ایران و عربستان تصمیم به ازسرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های خود گرفتند. مذاکرات مهم و البته غیرعلنی دو کشور در پکن انجام شد و سپس بیانیه‌ای مشترک از سوی ایران، عربستان و چین صادر شد.

اکسپرس افزود که توافق ازسرگیری روابط از سوی خبرگزاری‌های رسمی ایران و عربستان تایید و منتشر شد که هدف آن پایان دادن به بن بست تقریبا یک دهه در روابط دو کشور اعلام شده است.

شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان گزارش داد که توافق جدید ایران و عربستان پس از سال‌ها قطع روابط، صورت گرفت و هر دو کشور حاضر به برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌های یکدیگر شدند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا