همدان

رئیس کل دادگستری همدان: حرف وزیر جهاد کشاورزی خلاف واقع بوده است

رئیس کل دادگستری همدان: حرف وزیر جهاد کشاورزی خلاف واقع بوده است

مصاحبه دیروز وزیر جهاد کشاورزی در همدان که با تکذیب قاطع وجود هرگونه ذرت آلوده در همدان همراه بود، حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

حواشی مصاحبه روز گذشته نیکبخت که در چند نوبت واکنش مرکز رسانه قوه قضائیه را به همراه داشت با واکنش دولتی‌ها هم مواجه شده است.

در اولین مورد سخنگوی دولت در بین خبرنگاران ضمن تکذیب حرف وزیر جهاد کشاورزی سعی بر تقلیل مقدار و میزان ذرت‌های آلوده در استان همدان داشت و گفت: طبیعی است که در بین حجم بسیار بالای این کالاها در انبارها بعضا برخی آفت‌ها نیز حاصل شود، در همدان ۶ انبار سیلو بوده حالا اگر در یک انبار (با موجودی ۶ هزار تن نهاده استراتژیک) یک چیزی مشاهده شود به نظرم خیلی جای پردازش در این حد نداشته است.

عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان نیز در این خصوص گفت: آقای نیکبخت در دو مورد حرف خلاف واقع گفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در اولین مورد حرف خلاف واقع با وجود اسناد معتبر و متقن موجود در پرونده که اتفاقا از طرف دو نهاد زیرمجموعه وزارتخانه متبوع خودشان هم منتشر شده‌، گفته است «هیچ ذرت آلوده‌ای در استان همدان وجود ندارد» که این گذاره به هیچ وجه صحت ندارد.

وی افزود: بررسی اسناد موجود در پرونده و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد کندوی شماره ۶ زرین سیلوی اسدآباد دچار آلودگی شده و ادعای آلوده نبودن ذرت‌های موجود در این کندو فاقد صحت است و حرف خلاف واقع بیان شده است.

عدالتخواه مورد دوم از حرف خلاف واقع وزیر جهاد کشاورزی را گزارش امروز او در هیئت دولت عنوان کرد و گفت: آقای نیکبخت در جلسه امروز هیئت دولت فارغ از آنکه حرف روز گذشته خودش را تکذیب و وجود ذرت آلوده در اسدآباد را می‌پذیرد، در گزارشی به صراحت عنوان می‌کند سه مورد آزمایش از ذرت‌های اسدآباد همدان توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و یک مورد آزمایش هم با ورود دادگستری استان همدان نمونه‌برداری شده و به استان اصفهان ارسال شده که در هیچ کدام آفلاتوکسین مشاهده نشده است.

نوع بیان و گزارش وزیر جهاد کشاورزی به گونه‌ای بوده است که انگار یک مورد آزمایش با درخواست دادگستری استان انجام شده و دادگستری استان متولی یکی از آزمایش‌های صورت گرفته روی ذرت‌ها بوده است که این موضوع اصلا صحت ندارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان در تشریح حرف خلاف واقع بیان شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان همدان در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ خطاب به اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد موضوع عدم همکاری مسئولان حاضر در شرکت زرین سیلو برای انجام آزمایش و نمونه‌برداری از نهاده‌های موجود در کندوهای این شرکت را مطرح و از اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد می‌خواهد برای انجام نمونه برداری و انجام آزمایش روی نهاده‌ها دستور قضایی اخذ کند.

ورود دستگاه قضایی در این مرحله به درخواست اداره کل دامپزشکی استان همدان برای نمونه‌برداری از کندوها صورت گرفته و دستگاه قضایی استان مرجع نمونه‌برداری و آزمایش از ذرت موجود در کندوها نبوده و فقط شرایط و فضا را برای حضور بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد فراهم و هموار کرده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا