اصفهان

بازگشت کشتی به اوج حمایت مدیران ورزش را می‌طلبد/ درخشش کشتی اصفهان در مسابقات بزرگسالان

مصطفی میرزایی، رئیس هیأت کشتی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان، در خصوص درخشش کشتی‌گیران اصفهانی در مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور اظهار داشت: مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور، گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۲۴ و ۲۵ آذرماه در سیستان و بلوچستان برگزار شد و تیم استان اصفهان با ترکیب کامل در این مسابقات حضور داشت.

وی ادامه داد: ترکیبی از جوانان و بزرگسالان، در این تیم ۳ نفر از جوانان‌مان در کنار بزرگسالان کشتی گرفتند، این تیم بعد از مسابقات استانی زیر نظر مربیان استان در اردو بودند و زیر نظر مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی، رسول جزینی، مربی تیم ملی، بعد از ۲۶ سال اصفهان در جمع مدعیان و بالاتر از برگزیده های ایران، قم، توابع تهران و خراسان رضوی قرار گرفت.

میرزایی خاطرنشان کرد: ۲ کشتی گیر ما، عباس مهدی‌زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و حسن قربانی در ۹۷ کیلوگرم به فینال رسیدند و نایب قهرمان شدند، همچنین محمد اسکندری در ۶۷ کیلوگرم که از جوانان مستعد است و هنوز در رده سنی جوانان هم می‌تواند کشتی بگیرد، سوم شد، علیرضا حیدریان در وزن ۵۵ کیلوگرم و جواد صابری در ۷۲ کیلوگرم به عنوان پنجمی رسیدند.

 

کسب سهمیه جام جهان پهلوان تختی توسط ۳ کشتی‌گیر اصفهانی 

رئیس هیات کشتی استان اصفهان با اشاره به اینکه  تیم اصفهان بعد از گذشت ۲ دهه جزء مدعیان قرار گرفت، افزود: ۳ کشتی‌گیر ما‌ سهمیه جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی را کسب کردند؛ ما با برنامه‌هایی که هیأت و مربیان تیم، فرهاد شیرانی، رشمانی، حمید سرشوق، جلیل زارع و شیران و مدیر فنی تیم، حمید‌صالح داشتند به این موفقیت رسیدیم.

وی در خصوص رقابت‌های جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی تصریح کرد: جام تختی در اسفندماه برگزار می‌شود، میزبان تا این لحظه استان کردستان است، عباس مهدی‌زاده، حسن قربانی و محمد اسکندری در این رقابت‌های بین‌المللی حضور خواهند داشت؛ نفر اول این مسابقات ملی‌پوش می‌شود و به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود؛ با برنامه‌ای که‌ مربیان به صورت ویژه برای این ۳ نفر دارند امیدواریم شاهد ملی‌پوش شدن این کشتی‌گیران باشیم و در میادین بین‌المللی نام اصفهان در ورزش پرآوازه‌تر شود.

میرزایی در خصوص برنامه‌ها برای تداوم این درخشش‌ها عنوان داشت: یک برنامه‌ دراز مدت داشتیم قبل از این که مسابقات استانی برگزار شود، نفرات برتر استان به صورت متمرکز، ۲ روز در هفته زیر نظر این مربیان و رسول جزینی تمریناتشان را پیگیری می‌کردند‌ که نتیجه داد و در آینده بیشتر از این جوانان خواهیم شنید.

رئیس هیأت کشتی استان اصفهان ادامه داد: یک تعداد از این بچه‌ها در رده سنی جوانان هستند، مربیان یک هفته به تیم استراحت دادند و از هفته آینده تمرینات متمرکز می‌شود، دورنگار ما این است که از اصفهان ملی‌پوش داشته باشیم که بتواند در میادین بین‌المللی حضور بهم برساند؛ دوباره مسابقات دوستانه و اردوهای خارج از استان با شهرهای طراز اول در رشته کشتی برگزار خواهیم کرد.

عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان از کشتی

وی با بیان این که این نتیجه با عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان رقم خورده، گفت: از مسؤولان تقاضا دارم که به کشتی نگاه ویژه شود، کشتی ورزش اول و ملی کشور است، اگر بخواهیم دوباره کشتی در استان به روزهای اوج بازگردد، نگاه ویژه مسؤولان را از رده‌های بالا تا پایین را می‌طلبد.

میرزایی با گلایه از مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: مسؤولان نگاه ویژه داشته باشند به ورزشی که ملی است و می‌تواند به ورزش استان کمک کند و این حمایت مدیرکل و اداره ورزش و جوانان را می‌طلبید، که حتی کوچکترین خبری از قهرمانی این پهلوانان کار نکردند،کوچکترین هزینه‌ای برای کشتی در این یک سال نکرده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا