قم

پرداخت وام قرض الحسنه به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا

به گزارش برگزیده های ایران از قم، سید حسین دامادی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک مهر ایران در جمع خبرنگاران حمایت از اقشار کم برخوردار را جزو بزرگترین افتخارات این بانک معرفی کرد و گفت: اغلب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک در زمینه کمک به نیازمندان، کارآفرینی، رونق اشتغال و ازدواج بوده است و ادعا می کنیم بانک اقشار کم‌برخوردار هستیم.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم درباره جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا گفت: مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط آن ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است و به کسانی تعلق می گیرد که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به بانک معرفی شوند.

وی از اعطای ۲۵ هزار کالای پزشکی پیشگیری از ویروس کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور خبرداد و گفت: ما براساس قوانین نظام بانکی و ابلاغ بانک مرکزی ملزم به دریافت جریمه دیرکرد هستیم اما این هزینه را برخلاف بانک‌های دیگر، صرف امورعام‌المنفعه و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی کرده‌ایم.

دامادی با بیان اینکه بخش مهمی از دریافت‌کنندگان تسهیلات بانک مهر ایران روستاییان هستند، گفت: خوشبختانه این بانک به منظور حمایت از کاهش آلودگی‌های محیط زیست، مدیریت ترافیک و کم‌کردن مراجعه حضوری فرایند اعطای تسهیلات خود را صرفا با اخذ امضای الکترونیکی انجام می‌دهد و بدین روش موفق به حذف روند کاغذی شده است.

وی از اعطای ۱۰۰۰ فقره وام بدون ضامن در شعب بانک مهر ایران در استان قم خبرداد و گفت: این بانک براساس اعتبارسنجی  و عملکرد مالی مشتریان امتیازبندی می کند و مشتریان خوش حساب می‌توانند از وام‌های قرض‌الحسنه بدون ضامن بهره‌مند شوند.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال « تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از تدوین و اجرای دو طرح تسهیلاتی «کالا کارت» و «حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی» در راستای تحقق شعار سال خبر داد و افزود :  خوشبختانه بانک مهر ایران یکی از پیشتازان رفع موانع تولید و پشتیبانی از کالای ایرانی بوده و در استان قم تاکنون بیش از ۸۴۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه حمایت از خرید کالای ایرانی پرداخت کرده‌ایم.

وی یکی دیگر از عملکردهای شاخص بانک قرض الحسنه مهر در استان قم را پرداخت ۲۸ هزار فقره وام به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: بانک مهر ایران  افتخار دارد که طی سال‌های گذشته در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان سومین بانک جهان اسلام از سوی «مؤسسه بین المللی بنکر» و کسب عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا