اخبار روز

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: از تولید سیم خاردار به تولید روبات و سلول هاب بنیادی رسیدیم

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: از تولید سیم خاردار به تولید روبات و سلول هاب بنیادی رسیدیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مشهدمقدس، ناصر باقری مقدم در آیین اختتامیه گردهمایی مستعدان و نخبگان سراسر کشور که به همت بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح سرای امید، با حضور نخبگان استان های سمنان و گلستان در هتل فدک الزهرا برگزار شد با بیان اینکه محور اقتصاد دانش بنیان، نخبگان هستند، اظهارداشت: اگر  نتوانیم کاری انجام دهیم که نخبگان نقش آفرین باشند‌، اقتصاد دانش بنیان محقق نخواهد شد.

وی افزود: اینکه ما در کشور به نخبگان اهمیت می‌دهیم مبنا را رهبر معظم انقلاب پایه‌گذاری کردند و شعار ایجاد اقتصاد دانش بنیان در کشور توسط ایشان مطرح شد.

باقری مقدم به موازات دانش بنیان، مساله نخبگان را مطرح کردند.

وی با خاطر نشان کردن اینکه محور اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است، افزود: اگر کاری نتوانیم انجام دهیم که نخبگان نقش آفرین باشند‌، اقتصاد دانش بنیان محقق نخواهد شد.

وی به هدف برگزاری طرح سرای امید اشاره کرد و گفت: در کشور مشکلاتی داریم از جمله توانمند سازی و شناخت نخبگان و این طرح به منظور ارتباط دوسویه جامعه نخبگان و بنیاد ملی نخبگان شکل گرفته است.

در عرصه مدیریت ذهن جوانان غفلت کردیم

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ابراز کرد: طرح سرای امید به منظور جمع شدن طیف نخبگان کشور و ایجاد فضای علمی و گفتگو مستقیم و تعامل با مسئولین شکل گرفته است و انشالله اهداف این طرح در پناه جایگاه معنوی امام رضا(ع) قوت می گیرد.

باقری مقدم گفت: چون دشمن از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران هراس دارد، ذهن جوانان نخبه را نسبت به آینده ناامید می کند و تنها نقطه ای که روی آن دست گذاشته این مساله است.

وی خطاب به جامعه نخبگانی اظهار کرد:مراقب باشید دشمن روحیه شما را خراب نکند و امید را در خود پرورش دهید. اگر امید به آینده را از دست ندهیم در جای جای کشور اثرگذار خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و به ترازی رسیدیم که می توانیم محصولات نانو را تولید و صادر کنیم، اما متاسفانه دشمن این مهم و واقعیت را در فضای رسانه و فضای مجازی به صورت عکس وانمود می‌کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرموند حدود ۳۰ سال هیچ جایگاهی در رتبه های علمی دنیا نداشتیم و جایگاه ایران در رتبه های علمی پایین بود و با تلاش های صورت گرفته نسل های گذشته به رتبه و شاخص های بالایی در دنیا رسیدیم.

باقری مقدم اظهار کرد: امروز با دنیا بر سر نفت و گاز معامله نمی کنیم؛ بلکه حرف بر سر پیشرفت‌های فناوری و فروش محصولات دانش بنیان است و این مساله در سفرهای رئیس جمهور به روشنی قابل مشاهده است.

وی با خاطر نشان کردن اینکه در حوزه محصولات دفاعی پیشرفت بالایی داشتیم، افزود: ابتدای جنگ، هیچ کشوری به ما سیم خاردار نمی داد و باید وارد می کردیم، اما هم اکنون کشورها در صف خرید پهپاد های ایرانی هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از تولید سیم خاردار به تولید روبات و واکسن و سلول هاب بنیادی رسیدیم.

باقری مقدم اظهار کرد: با بیش از ۷۰هزار نفر نخبه در سراسر کشور، از لحاظ توان نخبگی در کشور در سطح بالایی قرار داریم، اما با تمام این پیشرفت ها در عرصه مدیریت فضای ذهنی جوانان غفلت کردیم.

باقری مقدم  به برنامه بنیاد ملی نخبگان برای ارتباط هر چه بیشتر جامعه نخبگانی و بنیاد اشاره کرد و افزود: ارتباط دانشجویان با شرکت های دانش بنیان استان خود باعث قوت قلب آن ها و ایجاد انرژی و انگیزه بالا می شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: برنامه های معنوی و فرهنگی بنیاد را ارتقا خواهیم داد و طرح سرای امید به همین منظور برگزار شده است.

وی ابراز کرد: مشکل اساسی نخبگان، نداشتن شغل مناسب در کشور است که در شاخه دولت و بخش خصوصی اقدام خوبی صورت گرفته و امسال در بخش دولتی چندهزار مشغول به فعالیت خواهند شد‌. در حوزه به کارگیری مستعدان بورسیه صنعتی فعال خواهد شد.

باقری مقدم اظهار کرد: مشکلات مربوط به مسکن و معیشت نخبگان هم در دستور کار قرار گرفته است و پایان تابستان کلنگ اولین برج مسکونی در دانشگاه شریف زده خواهد شد و در ادامه در سایر دانشگاه های مادر استان ها.

رتبه ۴ سلول‌های بنیادی به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دادر

حجت‌الاسلام کرمی،نماینده نهاد رهبری دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان ابران نیز اظهارداشت:کتاب سلول های بهاری را مطالعه کنید؛ این کتاب، سرگذشت پروفسور بهاروند نخبه و مرد شماره یک سلول های بنیادی کشور است و تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره او این است که این مرد نام ایران را در دنیا طنین انداز کرد‌. بهاروند فردی است که ۱۹ جایزه بین المللی دارد و ۶ اختراع او در آمریکا ثبت شده است.

وی افزود: استاد راهنمای من امام رضا(ع) است و هر زمان نیاز به راهنمایی داشتم بلیت می گرفتم و به محضر امام رضا(ع)‌ مشرف می شدم.

وی گفت: بسیاری از کسانی که به درجات بالای علمی رسیدند، عنوان می کنند که به هر درجه و مقامی رسیدیم به برکت وجود امام رضا(ع) و عنایت ایشان است. این بزرگوار قطعا در عرصه علم دست ما را خواهند گرفت و با دست پر به شهر خود باز می گردید.

نماینده نهاد رهبری دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان ابراز کرد: اجرای طرح سرای امید در مشهد الرضا برای شما منشا اتفاقات و تصمیمات بزرگ است و برنامه های تاثیر گذار را از این مکان مقدس شروع کنید.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: من و شما میراث‌دار میراث بزرگی هستیم. جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم و فشار بیگانگان، سر بلند کرده برای پیشرفت ‌و در طی سه دهه بر فراز قله های دنیا تکیه زده است.

نماینده نهاد رهبری دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: ایران در فاصله ۳۰ سال رتبه ۱۵ تولید علم جهان را به دست آورده و ۲.۵ درصد تولید علم جهان به دانشمندان ایرانی اختصاص دارد.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در عرصه های مختلف از وابستگی محض به استقلال محض رسیدیم، افزود: رتبه ۴ سلول های بنیادی به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد و در ۶ پلتفرم خودکفا شدیم و واکسن را تولید کردیم.

وی اظهار کرد: رهبر برای جامعه نخبگانی تعابیر بسیار زیبایی استفاده می کنند و احترام قائل هستند‌ و اگر حمایت های ایشان نبود، دستاوردهای علمی به ارمغان نمی رسید. ایشان تاکید می کنند که تا آخرین قطره خونم پای رشد علمی کشور ایستادم.

/۲۸۲/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا