اخبار ورزشی

“بالانس” ژیمناستیک بهم خورد/چالش ادامه‌‌دار رئیس فدراسیون و وزارت ورزش

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، دوره ۴ ساله زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیرماه به پایان رسید اما از همان زمان که زمزمه دوباره حضور وی در فدراسیون مطرح شد، حاشیه‌ها و مشکلات نیز شروع شد. مشکلاتی که شاید بیشتر دود آن به چشم ورزشکارانی رفت که سالها برای بالا رفتن پرچم کشورمان تلاش کرده بودند اما مسئولان وزارت و فدراسیون همچنان درگیر این مسائل حاشیه‌ای هستند؛ بدون توجه به منافع ملی.

* نامه‌ای که مشکلات ژیمناستیک را استارت زد

با پایان دوره ریاست اینچه‌درگاهی، وزارت ورزش زمان ثبت‌نام از نامزدها را اعلام کرد اما در اتفاقی عجیب، رئیس وقت از کمیسیون تطبیق مجوز لازم را نگرفت. خبری که معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام و تاکید کرد این اتفاق طبق نامه سازمان بازرسی انجام شده است. وی در این باره گفته بود: “بر اساس ماده ۱۰ قانون بازرسی کل کشور، پیشنهادات سازمان بازرسی برای دستگاه‌ها الزام آور است و ما موظف هستیم به آن عمل کنیم. وزارت ورزش و جوانان به این پیشنهاد شفاف و روشن سازمان بازرسی عمل کرد و صلاحیت وی تایید نشد.”

اینجا پایان ماجرا نبود و مشکلات بین وزارت و رئیس فدراسیون تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است. حتی فدراسیون جهانی ورود و مکاتباتی را با کمیته ملی المپیک انجام داد اما باز هم مشکل این فدراسیون حل نشد. در این بین، ورزشکاران نیز از دعوای مسئولان بی‌نصیب نماندند و شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند. چرا که براساس اعلام فدراسیون، شورای برون‌مرزی وزارت ورزش به این درخواست پاسخی نداده است. 

* پادرمیانی کمیته هم مشکل ژیمناستیک را حل نکرد

در دعوای بین این دو نهاد، کمیته ملی المپیک هم ورودی داشت اما در نهایت مسئولان کمیته به این نتیجه رسیدند اختلافات ژیمناستیک داخلی است! در حالی که سیدرضا صالحی‌امیری پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود ما در حال بحث و بررسی با فدراسیون جهانی و فدراسیون خودمان هستیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم اما چند روز پیش صحبت‌های دیگری مطرح شد.

صالحی‌امیری در گفت‌وگویی رادیویی درباره این مشکلات اظهار داشت: “مسائل مربوط به ژیمناستیک درون ‌خانوادگی است و باید آن را در جلسات داخلی حل و فصل کنیم. این موضوع قابل حل است و ان‌شاءالله به زودی مباحث ژیمناستیک رفع خواهد شد تا بار دیگر این رشته مسیر جهش خود را دنبال کند. باید مسائل این رشته هم خارج از فضای رسانه و در جلسات تخصصی بررسی شود.”

* چه کسی راست می‌گوید؟

مشکل دیگری که حالا فدراسیون ژیمناستیک با وزارت ورزش درگیر آن شده، مربوط به برگزاری مجمع فوق‌العاده است. وزارت ورزش و جوانان با توجه به اتمام دوره ریاست چند فدراسیون، تصمیم به برگزاری مجمع فوق‌العاده گرفته تا بتواند شرایط را براساس اساسنامه جدید فدراسیون‌ها پیش ببرد و وضعیت فدراسیون‌ها برای انتخابات کمیته ملی المپیک هموار شود اما در این بین فدراسیونی که نتوانسته با این شرایط کنار بیاید، ژیمناستیک است.

مهدی مستجاب‌الدعوه مسئول امور مجامع وزارت ورزش چند روز پیش در گفت‌وگویی در خصوص عدم برگزاری مجمع فوق‌العاده در فدراسیون ژیمناستیک، گفت: “به رئیس فدراسیون نامه زدیم که مجمع فوق‌العاده تشکیل داده و سرپرست معرفی شود اما این کار را نکرد. مجمع ژیمناستیک باید در خصوص سرپرست تصمیم بگیرد. همه اختیارات به مجمع داده شده است.”

اما این صحبت‌ها بدون پاسخ نماند و فدراسیون در بیانیه‌ای به تشریح موضوع پرداخت. در این بیانیه آمده است: “فدراسیون ژیمناستیک به صورت کتبی تاریخ‌های نهم و شانزدهم تیر را برای برگزاری مجمع به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرد که با وجود ارسال دعوتنامه برای اعضا، در هر دو بار وزارت ورزش مانع برگزاری مجمع شد. ۴۵ نفر از  اعضای مجمع به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی فدراسیون به صورت کتبی اینچه درگاهی را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کردند.” 

وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک هر کدام یک چیز می‌گویند و اصلا مشخص نیست در این بین حق با کیست اما آنچه نباید نادیده گرفته شود، این است که دعوای مسئولان بیشترین ضربه را به ورزشکاران و منافع ملی می‌زند. این اتفاقات تنها نتیجه‌ای که دارد، این است که ژیمناستیک را از پیشرفت دور می‌کند. حالا باید دید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان چه واکنشی به این اتفاقات خواهد داشت. وی تاکنون هیچ اظهارنظری در مورد این رشته پایه نداشته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا