مازندران

بانوان شاغل نقش تاثیرگذاری در توسعه مازندران دارند

بانوان شاغل نقش تاثیرگذاری در توسعه مازندران دارند

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، حسن جهانیان با اشاره به نقش بانوان در توسعه اقتصادی- اجتماعی جامعه بخصوص در بخش های مختلف اداره کل، گفت: حوزه حمل و نقل و راهداری استان چالش های مختص به خود را دارد و توانمندی بانوان هم بر مدیران این حوزه محرز شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد: یکی از شاخص های توسعه انسانی در سیستم مدیریتی دنیا، حضور فعال زنان در جامعه می باشد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مرور حضور زنان در عرصه های مختلف پررنگ تر و فعال تر شده است.

به گفته وی، احقاق حق و ثبات توانایی های بانوان نیازمند تلاش چند برابر است تا با افزایش ظرفیت زنان شاهد شکوفایی استعداد و ارتقای شغلی آنان باشیم.

سمیه طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استان مازندران نیز در این نشست گفت: بعد از انقلاب اسلامی الگوهای فرهنگی و رویکرد محور برای بانوان مطرح شده که شاخص ترین آنان حضرت فاطمه زهرا(س) بوده که بانوان با تاسی از این الگوی برتر می توانند در ابعاد مختلف کاری بویژه در راه تحکیم بنیان خانواده سرآمد باشند.

وی یکی از وظایف بسیار مهم بانوان را تلاش در راه تحکیم بنیان خانواده بیان کرد و افزود: عملکرد بانوان در خانه نباید به گونه ای باشد که به جایگاه اجتماعی آنان لطمه وارد کند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استان مازندران همچنین خواستار فرصت ارتقای شغلی و اجتماعی را با توجه به شایستگی ها و توانایی های بانوان گردید .

وی از بانوان به عنوان نیروهای کارآمد ، خلاق و متعهد یاد کرد و اظهار داشت : باید در اولویت کاری حوزه بانوان و خانواده ادارات کل استان کارگاه های آموزشی و پژوهشی در زمینه های خانواده و آسیب های اجتماعی لحاظ گردد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه از نگاه مثبت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به منظور احراز پست مدیریتی به بانوان این اداره کل قدردانی و عنوان نمود : خوشبختانه در حال حاضر نگاه مثبت و در خور توجه ای به احراز پست های مدیریتی به بانوان در دستگاه های اجرایی استان توسط مدیران شده است.

گفتنی است درحاشیه این مراسم از چند تن از بانوان شاغل در این اداره کل و همچنین سرکار خانمها گزمه و یاوری به عنوان رانندگان نمونه در حوزه مسافر و کالا تقدیر شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا