سیاسی

تشریح نحوه مقابله با سرقت نفت ایران توسط آمریکا در اجلاس وابستگان نظامی خارجی

تشریح نحوه مقابله با سرقت نفت ایران توسط آمریکا در اجلاس وابستگان نظامی خارجی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، چهارمین اجلاس توجیهی وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران روز گذشته با حضور ۳۱ نفر از وابستگان نظامی کشور‌هایی از قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا و مسئولان امور بین‌الملل ستاد کل نیرو‌های مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

بازدید وابستگان نظامی ۳۷ کشور جهان از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع

 

در این نشست، ضمن بیان مصادیق اقدامات ناامن کننده آمریکا و انگلیس در منطقه خلیج فارس، مطرح شد: آمریکا طی ماه‌های اخیر اقدام به چند مورد سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران از نفتکش‌های متردد در آب‌های بین‌المللی نمود که با شکایت مالکین نفت سرقت شده و بر اساس حکم قضایی، برخی از شناور‌های حامل نفت آمریکا توسط ایران به صورت قانونی توقیف شدند. در نتیجه ایالات متحده آمریکا و انگلیس با فضاسازی رسانه‌ای و دروغ پردازی در خصوص اقدامات قانونی نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران به دنبال ناامن جلوه دادن آبراهه‌های منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و توجیه حضور نظامی خود در منطقه هستند.

در ادامه اجلاس، مستندات مربوطه از جمله مقایسه آمار تردد معمولی شناور‌ها در زمان توقیف نفتکش‌های متخلف توسط ایران و روند کاهشی تردد‌ها پس از جوسازی و اعلام آمریکا مبنی بر افزایش نیرو و تجهیزات نظامی در منطقه، تشریح گردید؛ موضوعی که بیانگر اقدامات ناامن ساز کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس است.

در پایان نشست، با اشاره به اینکه علت افزایش اقدامات مداخله جویانه اخیر آمریکا و انگلیس در منطقه، جلوگیری از روند بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس است، بر لزوم خروج کشور‌های فرامنطقه‌ای از خلیج فارس و توانمندی کشور‌های همسایه در تامین امنیت حوزه دریایی خود تاکید شد. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا