Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
با 170 هزار تومان برق تولید کنید ! / مخترع آبدانانی خالق دستگاه انرژی پاک شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
ایلام

با ۱۷۰ هزار تومان برق تولید کنید ! / مخترع آبدانانی خالق دستگاه انرژی پاک شد

دانیال دانیالی مخترع آبدانانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه توانسته مقام اول جشنواره استانی را به خود اختصاص دهد گفت: در طول یک هفته اقدام به ساخت دستگاه انرژی پاک کردم این دستگاه از میدان مغناطیسی و بدون استفاده از کروکتر و نیروی برق کار می‌کند و روش کارکرد دستگاه به صورت دورانی و با چرخش دست یا باد شروع به دور زدن می‌کند.

وی افزود: از این طریق دیگر از حرکت باز نمی‌ایستد و در میدانی که به صورت دوقطب N و S با چرخش پروانه و انتقال ایرو دینامیکی از پولی پشت پروانه به پولی رتور میدانی که در مرکز نصب است می‌چرخد؛شروع با تولید الکتریسیته است که آن را به منبع تغذیه که در پایین دستگاه تعبیه شده انتقال و جذب می‌کند و برق ذخیره شده به صورت ۳ وات تا ۶ وات متناوب، تکمیل شده و کار می‌کند.

ایده ساخت دستگاه از ساعت سیکو پنج قدیمی است

این مخترع آبدانانی ادامه داد: این دستگاه ایده‌ای از روی ساعت سیکو پنج قدیمی و ساختار آن بود که با یک اشاره به صورت خو میدانی تحریک و باعث حرکت درآوردن چرخ دنده‌ها و عقربه‌ها می‌شود و دیگر نیاز به باطری و نیروی الکتریکی ندارد و مکانیکی کار زمان انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه برای تامین شارژ باطری موبایل، باطری چراغ قوه و چراغ‌های ال ای دی قابل استفاده است و با وجود این دستگاه نیاز به نور خورشید و هزینه گزاف خرید پنل‌های خورشیدی با حجم و خطرناک ندارد.

هزینه ساخت دستگاه حدود ۱۷۰ هزار تومان است

این مخترع آبدانانی با اشاره به اینکه اسم این دستگاه را مکاتوربین گذاشته گفت: هزینه دستگاه حدود ۱۷۰ هزار تومان و از ضایعات قطعات الکترونیکی جمع آوری شده و ساخت آن آسان، ساده و نیازمند به دانش روز است و همه قطعات در هر جای آن به راحتی در اختیار سازنده قرار می‌گیرد.

دانیالی گفت: من طرحم را با کمک پدرم که یک مخترع و سازنده دستگاه است و از نظر مدرک دانشگاهی و علمی دارای مقاله‌های داخلی و خارجی  است ساختم و الان برای تکمیل دستگاه نیاز به کمک مالی و تحت حمایت قرار گرفتن از طرف نهادهای مربوطه هستم که بتوانم اختراع و ایده‌های دیگرم را به ثمر برسانم.

 مهسا جابری

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا