اخبار ورزشی

آغاز مذاکره با گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس

آغاز مذاکره با گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در گفتوگو با ورزش سه می‌گوید این باشگاه با وجود زمان محدودی که پیش رو دارد برای انتخاب سرمربی با حوصله عمل می‌کند تا گزینه‌ای نزدیک به فلسفه تیم پرسپولیس پیدا کند. او با اعلام اینکه مذاکرات با سه گزینه مطرح شده به جایی نرسیده، حالا خبر از ادامه بررسی‌ها در خصوص گزینه‌های دیگر می‌دهد و البته از هواداران پرسپولیس می‌خواهد اسیر جوسازی برخی اشخاص و صفحات در فضای مجازی نشوند.

کار مذاکره و بررسی شرایط سه گزینه نهایی مطرح شده باشگاه برای سرمربیگری به کجا رسید؟
ببینید خب بالاخره همان طور که همه می‌دانند ما منتظر آقای برانکو بودیم تا جواب بدهند و با توجه به اتفاقاتی که افتاد به‌صورت همزمان چند گزینه دیگر را بررسی می‌کردیم و صحبت‌هایی هم شد اما با توجه به شرایطی که مربیان دارند غیر از سه گزینه بقیه نفرات تیم داشتند و مشغول بودند و این کار را سخت می‌کرد. البته باید بگویم با وجود اینکه در فضای مجازی اینطور مطرح شده که باشگاه سقف بودجه‌ای برای انتخاب سرمربی در نظر گرفته و فلان مبلغ را اعلام کردند درست نیست. درست است که زمان برای ما خیلی مهم و حیاتی است اما باید انتخابی داشته باشیم که به تیم کمک کند و خدای نکرده با عجله و شتاب انتخاب نکنیم. انتخاب ما باید بر مبنای فلسفه باشگاه باشد که در چند سال اخیر با توجه به قهرمانی و موفقیت‌هایی که به دست آوردیم دوباره شکل گرفت و احیا شد. یعنی انتخاب نهایی ما باید با این فلسفه همخوانی داشته باشد و به ما کمک کند. در واقع مربی بعدی باید در راه قهرمانی به ما کمک کند. این خیلی مهم است که هواداران به صحبت‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود توجه نکنند تا ما بتوانیم در آرامش کار را پیش ببریم.

الان نتیجه مذاکره با سه گزینه نهایی که مطرح شد به کجا رسیده؟
با این سه گزینه صحبت شد. یکی از آنها که سرمربی تیم ملی نیجریه بود که پاسخ را به بعد از جام ملت‌های آفریقا موکول و اعلام کرد بعد از این تورنمنت حاضر به مذاکره است و آن دو گزینه دیگر شرایط خاص خودشان را داشتند. الان هم چند گزینه دیگر وجود دارند که داریم شرایط آنها را پیگیری می‌کنیم.

یعنی احتمال همکاری با این سه گزینه منتفی شده؟
همچنان در حال صحبت هستیم.

خب الان نقشه بعدی باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی چیست و سراغ چه گزینه‌هایی می‌روید؟
متاسفانه وقتی تیمی مثل پرسپولیس دنبال سرمربی باشد خیلی موانع سر راهش ایجاد می‌کنند. خیلی از ایجنت‌های مختلف می‌خواهند مربی خودشان را معرفی کنند و با توجه به صفحاتی که در فضای مجازی در اختیار خودشان است هواداران را تحریک می‌کنند تا گزینه خودشان را به باشگاه بیاورند اما ما در کمال آرامش کارمان را انجام می‌دهیم. زمان برای ما مهم است اما می‌خواهیم انتخابی داشته باشیم که به باشگاه و تیم کمک کند و با فلسفه باشگاه مطابقت داشته باشد. یعنی مدل بازی کردن تیم هم با سبک مربی انطباق داشته باشد ضمن اینکه باید مربی‌ای انتخاب کنیم که با فضای فوتبال خاورمیانه و ایران آشنایی داشته باشد چون اگر شناخت نداشته باشد کارش سخت می‌شود و خدای نکرده شرایط بدی در تیم به وجود خواهد آمد.

خب با توجه به اینکه آخر همین هفته تیم پرسپولیس به اردو خواهد رفت و ۲۰ بهمن باید در جام حذفی بازی کند طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی کار تیم را سخت نخواهد کرد؟
قطعا شرایط را سخت می‌کند اما تلاش ما این است تا در اردوی دبی مذاکره با مربی مد نظرمان را پیش ببریم و اتفاقات نهایی رخ دهد.

با وجود مذاکره رودرروی آقای درویش با برانکو هنوز بحث حضور ایشان در پرسپولیس مطرح می‌شود و گفته شده شاید دوباره سراغ این گزنه بروید؟
من واقعا نشنیده‌ام. بالاخره آقای برانکو پاسخش را داده و فکر می‌کنم دیگر از نظر حرفه‌ای هم درست نیست منتظر ایشان بمانیم تا جواب بدهند و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد ضمن اینکه قطعا ایشان هم پیشنهادهایی دارند.

درباره بحث بازیکن جدید چطور؟ بعد از جذب عبدالکریم حسن امیدواری‌هایی نزد هوادارن به وجود آمد که تیم تقویت شود. بازیکن دیگری هم در راه پرسپولیس هست؟
قطعا داریم صحبت می‌کنیم. همزمان در پست‌های به‌خصوصی دنبال بازیکن هستیم که در نیم فصل اول ضعف داشتیم. مشغول مذاکره هستیم چه با خودشان چه با باشگاه‌شان اما اکثرا با باشگاه قرارداد دارند و صدور رضایتنامه‌شان کار دشواری است اما قطعا نفراتی در چند روز آینده به تیم ما اضافه خواهند شد.
ضمنا با توجه به حضور سرمربی جدید قطعا این مربی هم ممکن است درباره بازیکنان جدید نظراتی داشته باشد و اینگونه نیست که بازیکنان متعددی جذب کنیم و فقط در همان پست‌های به‌خصوص و آن لیستی که آقا یحیی داده بودند و بعد به جمع‌بندی رسیدیم دنبال نفرات جدیدی هستیم.

درباره جذب آن دو بازیکن جوان هم بحث زیادی شد و برخی نسبت به این اتفاق گلایه و انتقاد داشتند.
ببینید این بازیکنان زیر ۲۱ سال هستند ضمن اینکه چون پرسپولیس تیم بزرگی است حتما باید بازیکنان خوبی جذب کند. این دو بازیکن را هم از چند ماه پیش زیر نظر گرفته بودیم و با توجه به اینکه به اواخر مسابقات رده امیدها نزدیک می‌شدیم، گفتیم مذاکرات را جلو ببریم. با توجه به اینکه خدمت سربازی این دو بازیکن هم تمام شده جزء بازیکنانی هستند که می‌توانند برای ما کارساز باشند و با توجه به استعدادی که دارند در آینده می‌توانند به ما کمک کنند.

اما بحث این است که بالاخره خود پرسپولیس هم آکادمی دارد و از تیم‌های پایه بازیکنان بالا می‌آیند.
خب این اتفاق افتاده است. این نفرات هم در کنار آنها قرار می‌گیرند. عملکرد باشگاه امسال نشان داده که توجه به بازیکنان پایه خیلی خوب بوده و تعداد بازیکنانی که به تیم اصلی رسیده‌اند مشخص است اما قطعا همیشه هر کاری در باشگاه پرسپولیس انجام بدهید انتقاد وجود دارد. خب پرسپولیس باشگاه بزرگی است و همه انتظار دارند اما آنهایی که از من شناخت دارند و هوادارانی که با خصوصیات من آشنا هستند، می‌دانند من خودم دنبال این هستم که بهترین عملکرد را در باشگاه داشته باشم.

مقدمات اردوی دبی که هماهنگ شده و مشکلی وجود ندارد؟
بله اردوی دبی هماهنگ شده و کارهایش را انجام دادیم. در حال صحبت هستیم که دو بازی تدارکاتی هم در این اردو داشته باشیم.

اما همچنان نگرانی هواداران بحث انتخاب سرمربی جدید است.
من از هواداران پرسپولیس خواهش می‌کنم همان طور که همیشه نشان داده‌اند و پای تیم‌شان بوده‌اند صبوری کنند. مطمئنا کار ما ایراد دارد و بدون عیب و نقص نبوده اما تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق را رقم بزنیم. از آنها می‌خواهم مقدار بیشتری صبوری کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند چون یک عده در این فضا دنبال این هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. هواداران پرسپولیس باید هوشیار باشند و اسیر جوسازی‌ها و حواشی نشوند، به ما اعتماد داشته باشند و اجازه دهند باشگاه کار خودش را انجام دهد تا بهترین اتفاق برای پرسپولیس رقم بخورد.

۲۵۴ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا