اجتماعی

سرقت اینترنتی عجیب از شهروندان با حکم جلب جعلی/ جزئیات

سرقت اینترنتی عجیب از شهروندان با حکم جلب جعلی/ جزئیات

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد و گفت: متهم با ارسال یک پیام کوتاه حاوی ابلاغیه قضایی و تهدید شهروندان به صدور حکم جلب درصورت عدم رویت ابلاغیه اقدامات مجرمانه خود را پیش می‌برد.

به گزارش اعتمادآنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود کرده در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در روند رسیدگی پرونده ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه مبلغ سرقت شده در این پرونده بیش از پنج میلیارد ریال است بیان داشت: متهم با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت و گفت با تهدید کاربران به صدور حکم جلب در صورت عدم ورود به سایت دست به این اقدام می زدم.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت ۴ قمه‌کش خیابان اندرزگو چه شد؟

۲۳۳۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا