کردستان

بدرقه باشکوه پیکرهای مطهر دو شهید تازه تفحص‌شده توسط سنندجی‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، مردم ولایتمدار و انقلابی سنندج امروز همزمان با سراسر کشور، پیکرهای مطهر شهید توفیق احمدی از شهدای بومی استان و یک شهید گمنام دیگری را تشییع کردند.

در آیین تشییع این شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس، مسوولان لشکری و کشوری و شمار زیادی از اقشار مختلف مردم مؤمن، ولایت‌مدار و شهیدپرور سنندج حضور گسترده داشتند. 

شهید «توفیق احمدی» یکی از این شهداست که در دهم آذرماه سال ۱۳۳۴ در روستای باشماق شهرستان سقز به دنیا آمد و در یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ به دست گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۶ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تحصیلاتش را تا پایان دوره ابتدای به پایان رساند و به دلیل نبود امکانات آموزشی و تحصیلی در روستا از ادامه تحصیل باز ماند.

احمدی از همان دوران نوجوانی به همراه دیگر اعضای خانواده و در کنار پدرش به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد، در سن جوانی با دختری شایسته و عفیف به نام «کلثوم» ازدواج کرد و حاصل پیوند وی با همسرش یک فرزند دختر است.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از میهن و آرمان‌های مقدس امام (ره) و شهدای گرانقدر به عنوان بسیجی مشغول به خدمت بود و در روستای باشماق برای امرار معاش خانواده در قهوه خانه شخصیش فعالیت می‌کرد.

توفیق احمدی روز یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب با یکی از مشتریانش در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضدانقلاب وی را به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیر کرد.

گروهک ضدانقلاب پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش می‌کند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

شایان ذکر است، پیکر مطهر شهید احمدی برای تشییع و تدفین روانه سقز شد و پیکر مطهر شهید گمنام نیز در محوطه صداوسیمای مرکز کردستان تدفین می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا