هرمزگان

برای اولین بار| درمان دیسک کمر با استفاده از فناوری لیزر در هرمزگان

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، دکتر مریم پوربحری اظهار‌کرد: بیمار ۴۴ ساله با تنگی کانال نخاعی پس از انجام آزمایشات و اقدامات تشخیصی کاندید درمان با استفاده از فناوری لیزر داخل دیسک در این مرکز درمانی شد.

وی ابراز کرد: درمان دیسک کمر با لیزر بصورت سرپایی، بدون جراحی باز، بدون خونریزی و عدم بیهوشی صورت می‌گیرد و شانس عفونت در این نوع درمان بسیار کم است؛ همچنین مدت ریکاوری پس از انجام مراحل درمان بسیار کم بوده و بیمار با دو روز استراحت مطلق و پس از یک هفته می‌تواند؛ تمامی فعالیت های عادی و روزمره خود را انجام دهد.

وی با اشاره به مراحل انجام این نوع درمان عنوان کرد: دیسک کمر از دو قسمت آنولوس (دور دیسک) و نوکلئوس (هسته دیسک) تشکیل شده است؛ با توجه به اینکه در قسمت نوکلئوس هیچ گونه عصبی وجود ندارد و ۷۰ درصد حجم آن نیز از مایع تشکیل شده لذا محلی است برای ورود نیدل و انجام لیزر درمانی.

فلوشیپ فوق تخصصی درد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: لیزر درمانی در درمان دیسک کمر به گونه است که با استفاده از نیدل (سوزن) دستگاه لیزر و تمرکز بر روی هسته مرکزی دیسک حجم کمی از مایع بخار شده و ضمن کاهش فشار داخل دیسک مواد زائد از طریق مجرای خروجی نیدل به بیرون هدایت می شود.

دکتر پوربحری با اشاره به موفقیت آمیز بودن روند درمان این بیمار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خاطر نشان کرد: بیمار پس از مراحل درمان و استراحت کوتاه اکنون هیچ گونه درد و علائمی از بیماری ندارد و در کمال سلامتی می باشد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا