اخبار روز

ماموریت رئیسی به وزارت خارجه برای رفع موانع فعالیت اقتصادی ایرانیان مقیم خارج کشور

ماموریت رئیسی به وزارت خارجه برای رفع موانع فعالیت اقتصادی ایرانیان مقیم خارج کشور

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پایان برنامه‌های دومین روز سفر به نیویورک، در نشست با ایرانیان مقیم آمریکا، یکی از مهمترین نیازهای ایرانیان خارج از کشور را اطلاع و آگاهی یافتن آنها از پیشرفت‌های کشور دانست و با اشاره به برخی دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، پزشکی، صنعتی، دفاعی و امنیتی افزود: امروز برخلاف خواست دشمن که در جنگ اراده‌ها به‌دنبال متوقف ساختن حرکت رو به رشد کشور است، اراده ما پیشرفت کشور به‌رغم همه فشارها و تحریم‌هاست که تا به امروز در این مسیر موفق بوده‌ایم و به لطف خدای متعال پس از این هم موفق خواهیم شد.

رئیسی در سازمان ملل: جهان در مسیر غیرقابل بازگشت گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است

 

 رئیسی مسئله ایرانیان خارج از کشور را از جمله مسائل محوری و مورد تاکید دولت از ابتدای آغاز به‌کار عنوان کرد و گفت: نباید به بهانه شغل یا تحصیل رابطه ایرانیان خارج از کشور با وطن‌ و هویتشان قطع شود، چرا که این هویت ایرانی اسلامی است که به شخصیت ما معنا می‌بخشد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش ایرانیان مقیم خارج در توسعه ایران، بر فراهم بودن زمینه برای مشارکت و سرمایه‌گذاری آنان در داخل کشور تاکید کرد و از وزارت امور خارجه خواست با همکاری دفتر نمایندگی ایران و شورای‌عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور موانع سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی این قشر از ایرانیان در داخل کشور را رفع کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی دولت برای فراهم کردن زمینه بازگشت فارغ‌التحصیلان خارج از ایران و بهرمندی کشور از توانمندی آنها تصریح کرد: همچنان که ایرانیان داخل کشور از حقوقی برخوردارند، شما ایرانیان خارج از کشور نیز از همین حقوق برخوردارید و البته در مقابل این حق تکلیفی هم وجود دارد که مسئولیت‌پذیری در قبال کشور از جمله آن است.

رئیس جمهور در ادامه اقتدار و توانمندی امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا، تلاش و مجاهدت نخبگان و متخصصان و حضور مردم در صحنه دانست و گفت: این اقتدار و توانمندی نه با وابستگی به قدرت‌های بزرگ بلکه با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور به‌دست آمده است.

 رئیسی با بیان اینکه امروز توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران موجب حذف گزینه نظامی دشمنان در مقابله با کشور شده است، به شکست آمریکایی‌ها و غربی‌ها در منزوی ساختن ایران اشاره کرد و گفت: جامعه جهانی برای ما نه چند کشور معدود بلکه بیش از ۲۰۰ کشور جهان است و امروز هر کس بخواهد با جمهوری اسلامی ایران تعامل و رابطه داشته باشد، دست او را به گرمی می‌فشاریم و هر کس بخواهد در مقابل کشور و ملت ما بایستد در مقابل او خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور در این نشست همچنین نسبت به رفع مشکل خدمت سربازی آن دسته از جوانان فارغ‌التحصیل که تمایل به بازگشت به کشور دارند، قول مساعد داد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا