اخبار روز

دی‌سانتیس: مداخله بیشتر در اوکراین به صلاح منفعت ملی آمریکا نیست

دی‌سانتیس: مداخله بیشتر در اوکراین به صلاح منفعت ملی آمریکا نیست

نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که «رونالد دی‌سانتیس» فرماندار کنونی فلوریدا جدی‌ترین تهدید برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای گرفتن نامزدی حزب جمهوری‌خواهشان و حضور در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

روز دوشنبه تاکر کارلسون، مجری شبکه خبری فاکس نیوز، در توییتر پاسخ‌ها به پرسشنامه‌ای از نامزدهای جمهوری‌خواه و نامزدهای احتمالی درباره جنگ در اوکراین را منتشر کرد.

دی‌سانتیس در پاسخ به او گفت: در حالی که آمریکا منافع ملی حیاتی بسیاری دارد… درگیر شدن بیشتر در یک مناقشه ارضی میان اوکراین و روسیه اصلا جزو آنها نیست.

فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا افزود: تامین مالی بالقوه دولت بایدن با «چک سفید» از این درگیری «تا هر زمانی که طول بکشد»، بدون اینکه هیچ هدف یا پاسخگویی مشخصی وجود داشته باشد، توجهات را از مهم‌ترین چالش‌های کشورمان منحرف می‌کند.

دولت دموکرات بایدن میلیاردها دلار کمک نظامی برای اوکراین فراهم کرده و شرکای بین‌المللی خودش را هم برای حمایت از این کشور در مقابل روسیه بسیج کرده است.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن باید از «تغییر رژیم» در روسیه حمایت کند، نوشت: خیر ما باید از تغییر رژیم در ایالات متحده حمایت کنیم، این خیلی خیلی مهم‌تر است. دولت بایدن کسی است که ما را وارد این آشفتگی کرد.

در واکنش به این صحبت‌ها، دبیر مطبوعاتی کمیته ملی دموکراتیک آمریکا گفت: این جدیدترین نمونه از این است که چگونه پایگاه حامیان ترامپ موسوم به «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» می‌خواهد برای کسب جایگاه جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ مواضع بسیار افراطی اتخاذ کند، حتی اگر به قیمت تضعیف متحدان و دموکراسی ما باشد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا