گیلان

برخی‌ها در گیلان برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌اند

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، پیش از ظهر امروز چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در دفتر شورای سیاست‌گذاری با حضور استاندار و ائمه جمعه استان گیلان برگزار شد.

 

وجدان کاری و کار جهادی ازجمله مطالبات مهم ائمه جمعه

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ظهر امروزبا بیان اینکه دولت‌ها در ۴۰ سال گذشته از همه توان خود برای پیشرفت جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: بناست همه مجاهدانه و میدانی برای مردم کار کنیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به انجام خدمات ارزنده دولت‌ها در جمهوری اسلامی گفت: در صورت بیان نقد در خصوص عملکرد دولت‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی باید بخش‌ها و اقدامات مفید هم بازگو شود زیرا در این صورت می‌توان تحلیل بهتری انجام داد.

وی یکی از دلایل از بین رفتن فرصت‌ها را ضعف مدیران دانست و افزود: دولت جدید معتقد است که با امکانات موجود می‌توان کشور را اداره کرد که این امر یک اتفاق خرسند و یک اصل در مدیریت است زیرا کارنامه مسؤولان در گذشته نشان داد که ضعف برخی از مدیران سبب ازبین رفتن فرصت‌ها در کشور شد.

فلاحتی با تأکید بر وجود ضعف نظارت و مدیریتی در کشور بیان کرد: برخی ضعف‌های مدیریتی و نظارتی باعث ایجاد معضلاتی در کشور شده و به این منظور وجدان کاری و کار جهادی ازجمله مطالبات مهم ائمه جمعه از استاندار گیلان است.

وی ائمه جمعه را پدران دینی جامعه معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه در نظام دینی زندگی می‌کنیم ائمه جمعه پدران معنوی جامعه محسوب می‌شوند و مردم انتظار ویژه‌ای از آن‌ها دارند.

برخی‌ها در گیلان برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌اند

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد، اظهار کرد: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نماز جمعه، کاملاً روشن بوده و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

اسدالله عباسی تریبون‌های نماز جمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار سالمندان در این استان افزود: امامان جمعه عهده‌دار فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی هستند و بایستی موضوعات فرهنگی پررنگ‌تر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به اشاعه سبک زندگی اسلامی در کشور تصریح کرد: بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، به این منظور باید گسست ایجادشده در نظام خانواده با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی، کنترل و صیانت شود.

عباسی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های خود در گیلان و در راستای مبارزه با فساد، افزود: مبارزه با فساد، جوان‌گرایی و جهاد اقتصادی مهم‌ترین محور برنامه‌های دولت در گیلان در کنار رسیدگی به امور عمرانی و اقتصادی است.

به گفته استاندار گیلان ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را در نظر گرفته و با ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی استفاده کنیم تا تک‌صدایی از بین برود.

عباسی با اشاره به مظلومیت جوان‌های انقلابی در کشور تصریح کرد: برخی‌ها برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌ و باعث مظلومیت جوان‌های انقلابی شده‌اند، لذا با توجه به باور شخصیت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی و اقدامات شبانه‌روزی ایشان، ما نیز موظف به انجام کار به‌طور بی‌وقفه هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه کارهایی انجام‌شده اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، گفت: انجام پروژه‌های باقیمانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده؛ باید با فساد ستیزی، محرومیت‌زدایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با گله‌مندی از پایین بودن سطح نظارت در این استان بیان کرد: متأسفانه مسائل استان با ریخت‌وپاش و اسراف، به شیوه‌ای گران اداره شده و نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

عباسی، مطالبه‌گری را حقوق ائمه‌ جمعه به‌عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و افزود: امید در میان مردم ایجادشده و نباید آنان را مأیوس کنیم و در این راستا از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا