اخبار روز

فردی که برای وام جانسون ضامن پیدا کرد بعدا ریاست بی.بی.سی را جایزه گرفت

فردی که برای وام جانسون ضامن پیدا کرد بعدا ریاست بی.بی.سی را جایزه گرفت

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گزارش داد که ریچارد شارپ، سیاستمدار سابق انگلیسی و از حامیان مالی حزب کارگر انگلیس، در اواخر ۲۰۲۰ که بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت مشکل مالی داشته، به او کمک کرده است. چند ماه بعد، جانسون او را به عنوان رئیس بی‌بی‌سی پیشنهاد کرد.

جانسون در آن زمان درگیر پرداخت هزینه‌های طلاق از همسرش، ‌پرداخت مخارج فرزندانش و تغییر دکوراسیون ساختمان نخست‌وزیری در داونینگ استریت بود و به پول نیاز داشت.

شارپ، سم بلایث (میلیونر کانادایی) را به جانسون معرفی کرد. بلایث از قبل ابراز تمایل کرده بود تا برای دریافت وام از یک موسسه اعتباری، ضامن جانسون شود. در ژانویه ۲۰۲۱، شارپ به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای مدیریت بی‌بی‌سی معرفی شد.

حزب کارگر انگلیس خواستار انجام تحقیقاتی درباره صحت این گزارش و ارتباط جانسون با بلایث و شارپ شده است.

سخنگوی جانسون در واکنش به این گزارش آن را «بی‌ارزش» خواند و گفت که درباره مسائل مالی بوریس جانسون به خوبی شفاف‌سازی شده است.

این سخنگو گفت: ریچارد شارپ هرگز به بوریس جانسون مشاوره مالی نداده و جانسون هم هرگز از او درخواست مشاوره مالی نداشته است.

او درباره شام سه نفره جانسون، شارپ و بلایث گفت: که چه؟ چرا بزرگش می‌کنید؟!

شارپ نیز در گفت‌وگو با ساندی تایمز گفت: اینکه من بلایث را به درخواست خودش با جانسون ارتباط داده و بعد از آن دیگر درگیر آن مسئله نشدم، هیچ مشکلی ندارد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا