اخبار روز

واژگونی اتوبوس زائران اربعین در ۷۰ کیلومتری مرز ایران و عراق/ ۴ زائر کشته و ۱۶ نفر دیگر مصدوم شدند

واژگونی اتوبوس زائران اربعین در ۷۰ کیلومتری مرز ایران و عراق/ ۴ زائر کشته و ۱۶ نفر دیگر مصدوم شدند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مشهد، در پی حادثه واژگونی اتوبوس زائران خراسان رضوی در مرز ایران و عراق، استاندار خراسان رضوی طی تماس تلفنی با معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی آخرین وضعیت زائرانی که در عراق دچار سانحه شده‌اند را پیگیری کرد.

«یعقوبعلی نظری» در تماس تلفنی با معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی علاوه بر پیگیری وضعیت ۱۶ مصدوم خراسانی سانحه امروز در عراق، دستور پیگیری از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه را داد.

وی ضمن تسلیت به خانواده ۴ زائری که در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند خواستار بررسی زوایای این موضوع شد. نظری همچنین از ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و هلال احمر نیز خواست تلاش جدی برای رسیدگی به وضعیت زائران این سانحه داشته باشند.

«محسن ذاکریان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با بیان اینکه ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای حادثه واژگونی زائران اربعین از مشهد اعزام شد که یکی از آنها متعلق به خراسان رضوی است اظهار داشت:‌ حادثه واژگونی اتوبوس زائران در مرز ایران و عراق طبق اخبار اولیه ۴ کشته و ۱۶ مصدوم بر جای گذاشته که به احتمال زیاد این زائران مشهدی هستند.

ذاکریان تصریح کرد: امروز واژگونی اتوبوس در ۷۰کیلومتری مرز ایران و عراق رخ داد که تعداد دقیق و اهلیت زائران کشته شده در این حادثه هنوز مشخص نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: این اتوبوس آمبولانس‌ها اقدام به انتقال مصدومان به ایران می‌کنند که به محض مشخص شدن هویت زائران فوت شده در این حادثه، اسامی از سوی ستاد مرکزی اربعین اعلام خواهد شد.

۴ زائر خراسانی فوت شده در این حادثه زن بودند

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در مشهد اظهار داشت: اطلاعاتی که تا به این لحظه به دست ما رسیده یک اتوبوس در حوالی بصره واژگون می‌شود و ۵ نفر فوت می‌کنند که از ۵ نفر یک نفر مرد عراقی بوده و ۴ زائر خراسانی فوت شده در این حادثه زن بودند.

وی افزود: تعداد مصدومین هم ۱۱ نفر مصدوم بوده که به فوریت به شهر آبادان و به بیمارستان طالقانی منتقل می‌شوند.

/۲۸۲/./؛

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا