سیاسی

قرا باغ؛ محور اصلی رایزنی مقامات نظامی ایران و روسیه

قرا باغ؛ محور اصلی رایزنی مقامات نظامی ایران و روسیه

وزارت دفاع روسیه از گفت‌وگوی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره قراباغ، سوریه و افغانستان خبر داد.

این وزارت‌خانه همچنین عنوان کرد که شویگو پیشنهاد داده تا طی دیدارهای خود در ایران «موضوع همکاری‌های نظامی دوجانبه در مذاکرات» مورد گفت‌وگو قرار بگیرد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد: همچنان مسائل زیادی وجود دارند که امروز و فردا باید مورد گفت‌وگو قرار بگیرند. این گفت‌وگوها شامل مسائل تحصیلی، تبادل تجارب، تبادل هیات‌ها و مانورهای نظامی دریایی مشترک خواهد بود.

  • عکس دیدنی از احترام نظامی دو مقام بلندپایه نظامی ایران و روسیه /باقری به استقبال شویگو رفت

وزیر دفاع روسیه عصر امروز (سه‌شنبه) در صدر یک هیات بلندپایه از مقامات نظامی این کشور وارد تهران شد. وی که به دعوت رسمی سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایران سفر کرده است پس از ورود به تهران در محل ستاد کل نیروهای مسلح از سوی سردار باقری به صورت رسمی مورد استقبال قرار گرفت.

شویگو نیز در رابطه با دیدار خود با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: من دیدارمان را قدمی دیگر در راستای تقویت شراکت راهبردی میان روسیه و ایران می‌بینم. امروز ما این فرصت را داریم تا درخصوص مسائل مرتبط با همکاری‌های نظامی دوجانبه باجزئیات صحبت کنیم.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: ایران شریک راهبردی روسیه در منطقه خاورمیانه است و همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نظامی به صورت پویا و مثبت در حال توسعه است».

قرار است وزیر دفاع روسیه علاوه بر دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با سایر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران هم دیدار کند.

توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دو جانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی از جمله محورهای اصلی این دیدارها محسوب می‌شود.

۲۷۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا