اجتماعی

برگزاری اولین کنگره ملی رصد اجتماعی پاندمی کرونا/اثرات اجتماعی کووید۱۹ سالها باقی می ماند

به گزارش خبرنگار سلامت برگزیده های ایران،مهرداد فرخی،دبیر علمی اولین کنگره ملی رصد اجتماعی کووید۱۹،با اشاره به برگزاری این کنگره ملی ،گفت:این کنگره در روزهای ۱۹و ۲۰دی ماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه پاندومی کرونا شاید در سال۲۰۲۲ تمام شود،افزود:البته به نظر می آید سالها اثرات اجتماعی این پاندومی باقی بماند.

دبیر علمی این کنگره با بیان اینکه نیاز است دولتها برای اثرات این پاندومی برنامه داشته باشد،تصریح کرد:سلامت اجتماعی،روانی،نابرابری،مشکلات اقتصادی از جمله پیامدهایی است که وجود دارد.

فرخی با اشاره به پیامدهای منفی فراوان کرونا بر جامعه،بیان داشت:پنل های مختلفی مانند پیامدهای پاندومی بر جمعیت آسیب پذیر،نابرابری در پاندومی و چالش های واکسیناسیون از جمله آنهاست‌.

وی با اشاره به تاثیرات زیاد جسمی کرونا به افزاد دارای بیماری های خاص و زمینه ای،متذکر شد:افرادی داریم که با توجه به گروه خاص اجتماعی شاید از افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر در مخاطره افتادند.

دبیر اولین کنگره ملی رصد اجتماعی پاندومی کرونا افزود:افرادی مانند افراد روز مزد،افرادی که مجبور به سوارشدن روزانه به مترو و افرادی که در محل های پر تراکم زندگی می کنند؛ از جمله افرادی هستند که به نظر می رسد نادیده گرفته شده است.

فرخی با اشاره به اینکه فقط آسیب پذیری فیزیکی کرونا در نظر گرفته شده است،گفت:بر اساس مطالعات ما و دنیا نشان داده شده جمعیتی که در سطح اجتماعی پایین تر هستند هم بیشتر مبتلا شده ،مرگ و میر بیشتری داشته و نوع شدیدتری را تجربه می کنند‌.

دبیر علمی کنگره ملی رصد اجتماعی پاندومی کرونا خاطرنشان کرد: پیشنهاد دائمی شدن فعالیت رصد خانه سلامت اجتماعی ارائه شده است.

فرخی افزود:۸کارگروه در رصد  خانه سلامت اجتماعی شامل سالمندان،کودکان،افراد آسیب پذیر،مدافعان سلامت،واکسن و جمعیت عمومی است.

انتهای پیام/

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا