اخبار ورزشی

بیانیه ستاره تیم ملی بانوان اسپانیا علیه روبیالس

بیانیه ستاره تیم ملی بانوان اسپانیا علیه روبیالس

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، جنیفر ارموسو ستاره تیم ملی فوتبال بانوان اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای موضع خود را درباره اتفاق رخ داده در مراسم اهدای مدال‌های تیم قهرمان در فینال جام جهانی ۲۰۲۳ زنان در استرالیا مشخص کرد.

ارموسو که هنگام دریافت مدال قهرمانی‌اش با اقدامی غیرمتعارف از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مواجه شد، ضمن اعلام برائت از حرکت روبیالس اعلام کرد که از طریق اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای اسپانیا و مؤسسه‌ای که نماینده حقوقی او محسوب می‌شود، نسبت به پیگرد قانونی حرکت روبیالس اقدام کرده است. تا پیش از این به نظر می‌رسید که ارموسو با اتفاق رخ داده مشکل چندانی ندارد، چرا که سکوت را ترجیح داده بود. او اما اکنون در بیانیه‌ای صریح اعلام کرده که نسبت به تعرضی که روبیالس به او انجام داده، معترض است.

برگزاری جلسه فوق‌العاده برای رسیدگی به جنجال روبیالس

 

در بیانیه ارموسو آمده است: «اتحادیه ما با همکاری آژانس حقوقی من، در حال رسیدگی به این موضوع و دفاع از منافع من هستند. به نمایندگی از اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای ما هرگونه رفتاری را که ناقض شخصیت و جایگاه زن باشد، شدیداً محکوم می‌کنیم. همچنین از جانب اتحادیه‌مان از فدراسیون فوتبال اسپانیا تقاضا داریم که تمامی پروتکل‌های لازم برای احقاق حقوق بازیکنان زن را با اتخاذ معیارهای عبرت‌آموز اجرا کند. برای تیم ملی بانوان ما که اکنون قهرمان جهان است، ضرورت دارد که همیشه نمایندگانی داشته باشد که مبلّغ ارزش‌هایی مانند عدالت و احترام به همه انسان‌ها باشند. در همین راستا نیز ما از شورای عالی ورزش کشور می‌خواهیم ضمن حمایت از ما، به‌صورت جدی نسبت به ممانعت و مداخله برای جلوگیری از هرگونه تبعیض علیه زنان مانند تعرض‌ یا سوءاستفاده‌های جنسی، زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی وارد عمل شود».

در ادامه درخواست‌هایی که برای رسیدگی به اقدام غیرمتعارف روبیالس صورت گرفته، قرار است چهار روز دیگر جلسه‌ای میان آماندا گوتیرس رئیس اتحادیه زنان فوتبالیست اسپانیا و یولاندا دیاس وزیر کار و اقتصاد این کشور برگزار شود.

/

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا