فارس

برگزاری بزرگداشت حماسه‌سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس

به گزارش برگزیده های ایران از کازرون، سرهنگ غلامرضا توکل ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت: بزرگداشت شهدای تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۴ دی ماه در تاریخ ایران اسلامی، روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، روزی که شهادت ۸۴ فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ اتفاق افتاده است.

وی افزود: این روز، به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار، به نام روز کازرون، در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شده است. 

فرمانده سپاه شهرستان کازرون بیان کرد: ۴ دی ماه، روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری، به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایتکار شتافتند و با شکست پلیس جنوب، در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.  

وی اظهار داشت: دی ماه در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در ۹ دی ۱۳۵۷ ، همچنین راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ است که به همین منظور از ۴ الی ۱۳ دی ماه، دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه های ویژه ای برگزار می گردد.

توکل گفت: با توجه به مناسبت های یاد شده و بنا به تدابیر صورت گرفته، گرامیداشت مبارزان و رزمندگان شهرستان کازرون به صورت مشترک و با رویکرد ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار، گروه ها و هیات  مختلف مردم در روز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۵ در جوار مقبره ناصر دیوان کازرونی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان برگزار می گردد.

وی خاطرنشان نمود: یک ساعت پیش از برپایی بزرگداشت، غبار روبی و عطرافشانی شهدای کازرون برگزار می گردد و سپس مراسم بزرگداشت ناصر دیوان کازرون و شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد که از عموم مردم متدین و انقلابی شهرستان کازرون، به خصوص خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان جهت حضور باشکوه در این مراسم دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا