لرستان

برگزاری جلسه کارگروه پسماند شهرستان خرم آباد

برگزاری جلسه کارگروه پسماند شهرستان خرم آباد

به گزارش برگزیده های ایران لرستان، در این جلسه که به دلیل اهمیت آن مدیرکل، معاونت محیط انسانی و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان، فرماندار و معاونت امور عمرانی فرمانداری رئیس و کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان خرم آباد، نایب رئیس شورای شهر و معاونت شهرداری خرم اباد و بخش داران این شهرستان و سایر اعضای کارگروه حضور داشتند؛ ابتدا گزارشی از وضعیت نحوه مدیریت پسماند در شهرستان خرم آباد ارائه شد.

در ادامه علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به این موضوع که رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در ابتدای امر معرفی هیچ یک از شهرداران استان به مراجع قضایی جهت رفع مشکلات پسماند نیست و این امر بدون طی مراحل کارشناسی و هم فکری، نتایج مطلوبی نخواهد داشت گفت: باید با هم افزایی و انجام کار کارشناسی دقیق زمینه را برای رفع مشکل پسماند استان مهیا کنیم.

سالاروند با اشاره به مراحل مدیریت پسماند اظهار داشت: متاسفانه پسماند در شهر خرم آباد صدرصد دفن می شود در حالیکه در صورت تفکیک از مبدا، بازیابی، بازیافت و سایر مراحل مدیریت پسماند می‌بایست کمتر از ۳۰ درصد پسماندها دفن شود.

وی با اشاره به این موضوع که در کشورهای پیشرفته پسماند بعنوان طلای کثیف استفاده‌های مختلفی حتی در زمینه تولید انرژی دارد، گفت: می توان با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از این طلای کثیف نهایت بهره را برد و هزینه در زمینه مدیریت پسماندها در واقع سرمایه‌گذاری است.

سالاروند اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث پسماند و ورود مراجع قضایی به این موضوع ترک فعل در این زمینه ممکن است با برخورد قضایی بعنوان آخرین گزینه همراه باشد اما امیدواریم با همت شهرداران محترم استان شاهد این امر نباشیم و مشکلات پسماند با مباحث کارشناسی و رویکرد حل مشکل، حل و فصل شود.

احمدی فرماندار شهرستان خرم آباد در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع پسماند از منظر زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی، تسریع در روند اجرای پروژه‌های مرتبط با پسماند را خواستار شد.

احمدی اظهار داشت: جمع آوری و مدیریت پسماند از اولویت‌های اصلی شهر است و باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت جمع آوری پسماند خواستار بهبود و ساماندهی این وضعیت توسط شهرداری شد.

در پایان جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت موجود پسماند شهرستان خرم آباد و تصویب مصوباتی در این خصوص، طرح پیشنهادی یک شرکت خصوصی جهت مدیریت و بازیافت پسماند شهر خرم آباد در کارگروه ارائه و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا