سیاسی

خرید گندم از کشاورزان رکورد شکست/ مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود

خرید گندم از کشاورزان رکورد شکست/ مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، هشتمین جلسه شورای اقتصادی به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و ضمن ارائه چند گزارش، درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

عسکری: بدهی دولت به گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می شود
در این جلسه که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس عضو این شورا نیز حضور داشتند، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از پرداخت مطالبات گندمکاران ارائه کرد و گفت: در سال جاری ۱۰,۳۱۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و از ۱۵۴.۸ همت مطالبات گندمکاران تاکنون ۱۱۰ همت به آنها پرداخت شده است و مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه پرداخت یارانه‌های نقدی و نحوه تامین مالی برای پرداخت یارانه‌های معیشتی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه دو درخواست وزارت نیرو مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های انتقال نیروی برق ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان و اجرای ۹ طرح نیروگاهی به مبلغ ۲۲۷۰ میلیارد تومان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که پس از توضیحات وزیر نیرو، شورای اقتصاد با این درخواست‌ها موافقت کرد.

همچنین در این جلسه درخواست وزارت نفت برای اصلاح مصوبه شورای اقتصاد درخصوص طرح «حمایت از تولید خودروهای دوگانه‌سوز، تبدیل کارخانه‌ای خودروهای بنزینی به CNGسوز و کمک به احداث جایگاه‌های هوشمند عرضه سوخت CNG» مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاه‌های اعضاء، این درخواست به تصویب رسید.

تقاضای افزایش ظرفیت تولید میدان نفتی مشترک یادآوران تا سقف ۱۵۲ هزار بشکه در روز نیز از جمله پیشنهادات مصوب در جلسه شورای اقتصاد بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا