بین الملل

اولین واکنش رسمی ایران به رأی دادگاه لاهه علیه اسرائیل

اولین واکنش رسمی ایران به رأی دادگاه لاهه علیه اسرائیل

به گزارش برگزیده،  ناصر کنعانی بامداد شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صدور قرار موقت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و واکنش خصمانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که بنیان این رژیم مبتنی بر خشونت و تبعیض بوده و وَقعی به هنجارها و مقررات حقوقی بین‌المللی نمی‌گذارد. از سوی دیگر قرار موقت دیوان و نوع برخورد دولت آمریکا، نشانگر استفاده ابزاری واشنگتن از سازوکارهای قضایی بین‌المللی است.

قرار دیوان بین‌المللی دادگستری -هر چند دیر – اما گواهی بر این واقعیت تلخ است که آنچه در غزه می‌گذرد، از مصادیق جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی است که با حمایت نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی ارتکاب یافته و همچنان ادامه دارد.

جهانیان اکنون با این پرسش روبرو هستند که سازمانها و نهادهای بین‌المللی حافظ صلح و امنیت بین‌المللی، دیگر به چه مجوزی نیاز دارند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف نسل کشی نمایند؟

دیوان بین‌المللی دادگستری روز (جمعه) رای خود را درخصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در حکمی صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تایید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.

در پی صدور این حکم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: تعهد اسرائیل به قوانین بین‌المللی تزلزل ناپذیر است! اما تعهد ما برای ادامه دفاع از مردم خود نیز به همان اندازه تزلزل ناپذیر است.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا