اقتصادی

سود سهام عدالت تا این زمان واریز می‌شود

سود سهام عدالت تا این زمان واریز می‌شود

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت خبر داد. افزود سود سهام عدالت ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز به تازگی درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت. با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند. اختلاف چندماهه را شاهد هستیم. هنوز نهایی نشده اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته یعنی همان آذرماه، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

مبلغ سود سهام عدالت امسال

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند. به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند. مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند. به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند. مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

پرداخت سود سهام عدالت همچون سال گذشته

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزییات پرداخت سود سهام عدالت نیز اظهار کرد. سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند. اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم. هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درباره افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند. آیا سود آنها برای سال‌های گذشته باطل و سوخت شده. گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کردند. شماره حساب کردند سود سنوات گذشته برای افراد واریز شده. اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت را دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند. سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده. محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند. قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد. تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. چنین منابعی فعلا موجود نیست. اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد – اظهار کرد. مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

چندی پیش احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت گفت. صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده. اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج‌فارس با تاخیر مواجه شود. پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد.

۲۱۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا