اخبار روز

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۹ و پایانی ـ زنان ابزار جاسوسی برای موساد

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۹ و پایانی ـ زنان ابزار جاسوسی برای موساد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، ازآن‌جایی که رژیم موقت صهیونیستی بر مبنای زور و اشغالگری تأسیس شده است، تشکیلات نظامی و ایجاد یک ارتش مجهز در صدر اولویت‌های تصمیم‌سازان این رژیم قرار داشت و صهیونیست‌ها تحت حمایت آمریکا و متحدان اروپایی از همان ابتدا عمده تمرکز خود را معطوف به ساختار نظامی کردند و توجه چندانی به بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و… نداشتند.

بر همین اساس ارتش رژیم اشغالگر یکی از ارکان اساسی این رژیم محسوب می‌شود که استراتژی امنیت داخلی اسرائیل بر پایه آن بنا شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین همواره به عنوان ابزار اصلی این رژیم برای سرکوب ملت فلسطین و غصب زمین‌های آنها مورد استفاده قرار گرفته است. سران صهیونیست از ابتدا با تکیه بر حمایت عظیم و نامحدود ایالات متحده تلاش کردند شرایط لازم را برای تأسیس یک ارتش کارآمد با سلاح‌های پیشرفته فراهم کنند و در این میان همواره روی حمایت‌های مالی هنگفت آمریکا حساب باز کرده‌اند.

در واقع صهیونیست‌ها که به ماهیت رژیم جعلی خود آگاه بودند و می‌دانستند برای بقا باید همواره درحال جنگ باشند، اصرار زیادی بر تجهیز ارتش خود به انواع سلاح‌های مدرن و پیشرفته داشتند و همان‌طور که گفته شد به این منظور حساب زیادی روی آمریکا باز می‌کردند و هنوز هم این‌گونه است. سران رژیم اشغالگر همچنین اقدامات زیادی در سطح حمایت روانی و آماده‌سازی روحیه نظامیان و سربازان جهت مشارکت در جنگ‌های زمینی انجام دادند اما در این زمینه ناکام بودند؛ چرا که اغلب جوانان صهیونیست که در جریان مهاجرت یهودیان وارد فلسطین اشغالی شده‌اند، خود را متعلق به این سرزمین نمی‌دانند و انگیزه‌ای برای دفاع از آن ندارند.

خودکشی، فرار از خدمت، دزدی در ارتش، نافرمانی و درگیری با فرماندهان و… همگی ناشی از همین احساس بی‌انگیزگی میان سربازان در ارتش رژیم صهیونیستی است. این وضعیت به‌ویژه بعد از شکست سنگین این ارتش در جنگ جولای ۲۰۰۶ با حزب‌الله به‌مراتب بدتر شد و ضربه بزرگی که نیروی زمینی ارتش اسرائیل دریافت کرد موجب شد نظامیان این رژیم در جنگ ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با نوار غزه نتوانند وارد نبرد زمینی شوند.

ترس و وحشت میان عناصر نیروی زمینی ارتش اسرائیل در هر یک از جنگ‌های این رژیم با مقاومت فلسطین بعد از جنگ جولای کاملاً مشهود بود و به همین منظور فرماندهی ارتش تصمیم گرفت برای تشویق نظامیان به حضور در درگیری‌های زمینی، برای هر یک از یگان‌های نیروی زمینی یک خاخام استخدام کند، اما هیچ یک از این اقدامات نتیجه نداشت و به‌مرور فرماندهان ارتش اسرائیل از نیروی زمینی ناامید شده عمده تمرکز خود را معطوف به نیروی هوایی و تجهیز آن کردند؛ به همین دلیل نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به «پاشنه آشیل» این ارتش معروف شده است.

ازآن‌جایی که شناخت دشمن به‌ویژه در سطح تشکیلات نظامی و نقاط ضعف و قوت آن نقش مهمی در پیروزی در هر جنگی دارد، سعی داریم در مقاله‌ای چندشماره‌ای به معرفی بخش‌های مختلف تشکیلات نظامی و امنیتی و ساختار ارتش رژیم صهیونیستی بپردازیم.

در بخش پایانی این مقاله سعی داریم نگاهی به نقش زنان در بزرگترین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی یعنی موساد داشته باشیم؛ جایی که زنان بدنه اصلی این سرویس جاسوسی را تشکیل می‌دهند.

مأموریت زنان اسرائیلی در سرویس‌های جاسوسی و به طور خاص موساد بسیار قابل توجه بوده و اطلاعات متعددی در این زمینه منتشر شده است. مأموریت زنان در موساد در وهله نخست تا حدی شباهت به مأموریت غیرنظامی زنان در ارتش اسرائیل دارد؛ به این معنا که زنان در موساد نیز به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مأموریت آنها با نظامیان زن در ارتش، در بسیاری از ابعاد دیگر متفاوت است.

زنان چگونه تبدیل به ابزار جذب جاسوس برای موساد می‌شوند؟

رژیم صهیونیستی تنها نهادی است که تن‌فروشی مأمورانش را با هدف حفظ موجودیت این رژیم امری افتخارآمیز توصیف کرده و به آن فخر می‌فروشد. اولین مأموریت زنان در موساد تحریک و اغوای جوانان در کشورهای مورد هدف رژیم صهیونیستی با انگیزه جذب جاسوس است؛ تا جایی که استفاده از زنان مهمترین و اصلی‌ترین ابزار موساد در استخدام جاسوس محسوب می‌شود. این زنان عمدتاً در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با طعمه‌های خود ارتباط می‌گیرند و قربانیان، ناخواسته و بدون آگاهی در دام آنها گرفتار می‌شوند.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۹ و پایانی ـ زنان ابزار جاسوسی برای موساد

گزارش‌های مربوط به دستگیری جاسوسان موساد در کشورهای عربی که لبنان یکی از مهمترینِ آنهاست نشان می‌دهد که درصد بالایی از جوانان با همین روش به دام موساد افتاده‌اند. در این روش قصه از آنجا شروع می‌شود که یک زن جوان با طعمه‌های سرویس‌های جاسوسی اسرائیل تماس تلفنی برقرار می‌کند یا در شبکه‌های اجتماعی با آنها ارتباط می‌گیرد. این ارتباط چندین ماه به شکل عادی ادامه پیدا می‌کند و سپس روابط نامشروع آغاز می‌گردد و افرادی که طعمه سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی شده‌اند احساس می‌کنند همه چیز عادی است و به مرور در این روابط غرق می‌شوند و در مرحله پایانی، زن جوانی که مأمور به دام انداختن افراد مذکور است آنها را برای همکاری تحت فشار و باج‌خواهی قرار می‌دهد.

کثیف‌ترین مأموریت زنان موساد برقراری روابط نامشروع با طعمه‌ها برای کسب اطلاعات است. صهیونیست‌ها برای توجیه این اقدام زننده خود به فتواهای ساختگی تلمودی استناد می‌کنند تا افکار عمومی را توجیه کنند. این زنان در بسیاری از عملیات‌های تروریستی نیز مشارکت دارند و هویتی مخفی دارند و حتی اعضای خانواده آنها نمی‌دانند چه کار می‌کنند. آنها با مدارک هویتی مختلف در سراسر جهان پنهان می‌شوند و گاهی اوقات در یک پایتخت اروپایی و یا در مرکز یک کشور عربی با طعمه‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند. زنان مجرد با سهولت بیشتری در این سازمان جاسوسی جذب می‌شوند. در مورد زنان متأهل، آنها معمولاً طلاق می‌گیرند و درصد طلاق در میان زنان جاسوس موساد بسیار بالاست؛ چراکه آن‌ها خانواده خود را رها می‌کنند و زندگی خود را به خطر می‌اندازند.

زنان، بدنه اصلی ساختار موساد

«الیزا ماگین» معاون سابق رئیس موساد می‌گوید که دو یگان ویژه در موساد وجود دارد که ویژه زنان است. یکی از این یگان‌ها تحت عنوان یگان «کیشت» متخصص نفوذ به دفاتر حساس در سراسر جهان برای کپی‌برداری از اسناد مهم آنها و نصب دستگاه‌های استراق سمع در منازل یا دفاتر مسئولان کشورهای مختلف است تا اطلاعاتی که به نفع اسرائیل می‌باشد را به دست بیاورد. دیگر یگان موساد با نام «یدید» مأموریت محافظت از افسران این سرویس در اروپا و آمریکا در جریان روابط آنها با مزدورانشان را بر عهده دارد.

الیزا ماگین در پاسخ به کسانی که اهمیت نقش زنان در موساد را دست کم می‌گیرند می‌گوید که مهمترین شغل و مأموریت در موساد یعنی کسب اطلاعات از خارج، ویژه زنان است و آنها آموزش‌های بسیار تخصصی برای این منظور می‌گذرانند؛ تا جایی که هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد که این زنان، اسرائیلی هستند.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۸ ـ روش‌های کثیف برای بهره‌برداری تبلیغاتی از زنان
تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۷- مخفی‌ترین یگان سرکوبگر ارتش اسرائیل
تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۶- ماموریت پنجه‌قرمزهای ارتش اسرائیل
آشنایی با تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۵- یگان «ماموریت‌های ویژه کوهستانی»

موساد عمدتاً زنانی را به خدمت می‌گیرد که پیش از مهاجرت به فلسطین اشغالی، سال‌ها در کشورهای غربی زندگی کرده‌اند و زبان آن کشورها درواقع زبان مادری این افراد است و به عنوان زنان اروپایی معرفی می‌شوند. حوزه کاری آنها فقط در خارج از اراضی اشغالی می‌باشد و مأموریتی در داخل فلسطین ندارند. همان‌طور که گفته شد این زنان همواره هویت خود را پنهان می‌کنند اما گاهی هویت واقعی آنها فاش می‌شود.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۹ و پایانی ـ زنان ابزار جاسوسی برای موساد

«شرلی بن رطوف» با نام مستعار «سِندی» یکی از مشهورترین مأموران زن موساد است که مأموریت داشت «مردخای فاعنونو» مردی که برای نخستین بار اسرار هسته‌ای اسرائیل را فاش کرد، در لندن به دام بیاندازد. فاعنونو کارشناس اسرائیلی بود که در تأسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی کار می‌کرد و اسرار هسته‌ای این رژیم را فاش کرده بود. بنابراین سندی مأمور شد تا در لندن به فاعنونو نزدیک شود و احساسات و غرایز وی را تحریک کند.

اعترافات مأمورهای زن موساد

چندی قبل شماری از زنانی که در موساد فعالیت داشتند اقدام به افشای مأموریت خود در این سرویس جاسوسی کردند. «ایورات» یکی از مهم‌ترین مزدوران زن در موساد گفته است که فعالیتش برای این سازمان، محدود به برقراری روابط عاشقانه بود و موساد اجازه نمی‌داد محدوده فعالیتش فراتر از این امر باشد. «ایالا» نیز گفته است فعالیتش در موساد بر روابط خانوادگی وی تأثیر گذاشته است به طوری‌که مجبور شده همسر و سه فرزندش را ترک کند.

«تامیر پاردو» رئیس سابق موساد که این سازمان جاسوسی او را «باند قتل‌های سازمان‌یافته» توصیف کرده است، درباره نقش زنان در موساد می‌گوید که زنان، مزدورانی فوق‌العاده هستند که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در دستیابی به اهداف دارند. آنها در هنگامی که بحث‌های امنیتی در اولویت هستند بهتر از مردان نقش خود را ایفا می‌کنند.

یکی از مسئولان سابق موساد می‌گوید که این سرویس جاسوسی در مأموریت‌های خطرناک و در مکان‌های حساس بیشتر از زنان استفاده می‌کند؛ چرا که آنها خیلی بهتر می‌توانند طعمه‌ها را فریب دهند و به همین دلیل کمتر مورد خطر قرار می‌گیرند و زنان در این زمینه بسیار باهوش‌تر از مردان عمل می‌کنند و می‌دانند چطور خود را نجات دهند.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی|۱۹ و پایانی ـ زنان ابزار جاسوسی برای موساد

یکی از مأموران زن موساد که نام او فاش نشده در اعترافاتش تأکید می‌کند که برخی مردان در برابر زنان بسیار ضعیف هستند و زمانی برای شک کردن به آنها ندارند. من یک بار مأمور جذب مردی در اروپا بودم و اصلاً نیاز نبود تلاشی برای نزدیک شدن به او انجام دهم؛ زیرا روز اول پشت سر او در یک صف ایستاده بودم و صبح روز بعد خودِ او به سراغم آمد و خواهان ارتباط با من بود.

یکی دیگر از زنان موساد نیز به همین شکل می‌گوید که من در طول سال‌ها خیلی خوب یاد گرفتم تا چگونه از ظاهر ساده‌لوح خود برای جذب مردان و به ویژه مردان عرب استفاده کنم.

علاوه بر آن، گزارش رسانه‌های عبری نشان می‌دهد که مأموران زن موساد در زمینه‌سازی برای انعقاد قراردادهای عادی‌سازی برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر نیز نقش کلیدی داشتند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که درباره نقش زنان در سرویس جاسوسی موساد تهیه شده بود اعلام کرد مأموران زن موساد وظیفه زمینه‌سازی برای گسترش روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی را به عهده داشتند و همین امر باعث شد تا رئیس موساد به هشت نفر از آنها لوح تقدیر بدهد. این هشت زن به شکلی کاملاً محرمانه و سرّی فعالیت خود را در کشورهای عربی انجام دادند و تلاش‌های آنها باعث شد تا امارات و بحرین مجبور به امضای توافق سازش شوند.

تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۴- نظامیانی که زیر نظر زنان آموزش می‌بینند
آشنایی با تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۳- نوک پیکان تیپ‌های زرهی ارتش اسرائیل
آشنایی با تشکیلات نظامی و مخفی ارتش رژیم صهیونیستی| ۱۲ ـ یگان‌های ویژه سرکوب و کشتار فلسطینیان

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا