اجتماعی

آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر ۲۲ مهرماه در ویلای شخصی خود در زیبادشت کرج به قتل رسیدند.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی

به گفته حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

درباره ورود غیرقانونی و سرقت لوازم شخصی داریوش مهرجویی شکایتی طرح نشده بود

بعد از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، مطالبی در رابطه با سرقت از ویلای آنها در فضای مجازی منتشر شد.

پست اینستاگرامی همسر مهرجویی در مورد سرقت از منزل آنها، نیز حواشی ایجاد کرد که رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد شکایتی از طرف مهرجویی و همسرش در رابطه سرقت ثبت نشده است.

گزارش پزشکی قانونی در مورد فوت داریوش مهرجویی و همسرش

براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

طبق این گزارش ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

دستور رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۲۴ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، دستور رسیدگی سریع و بادقت به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و من نیز شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از کلیه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد؛ این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این مقولات و موضوعات متناظر، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القاء ترس و ناامنی می‌کنند.

تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

به منظور رسیدگی به این پرونده، کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز و با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

دستگیری قاتلان مهرجویی

در کمتر از ۷۲ ساعت پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش با فعالیت شبانه‌روزی کارگاهان ناجا، قضات و بازپرسین قوه قضاییه شناسایی و بازداشت شدند.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با نحوه دستگیری قاتلان بیان کرد: به‌محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده و در دستورات تلفنی به پیگیری سریع با استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و دستگیری قاتل تاکید شد.

وی افزود: همچنین رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز دستور دادند تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات، هرچه سریع‌تر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدایی‌ناکرده، امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد، موجب تزریق احساس امنیت هرچه بیشتر به مردم می‌شود و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ به این قبیل موضوعات، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب، القای ترس و ناامنی می‌کنند.

فاضلی هریکندی گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، دستورات لازم جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در کشف جنایت، شناسایی و بازداشت قاتل یا قاتلان صادر شد و به بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس جهت انجام فرایند تحقیقات مقدماتی و همچنین به دادستان فردیس و نیز معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز جهت اعمال نظارت قانونی و پیگیری‌های لازم ماموریت داده شد که در پلیس آگاهی استان البرز مستقر شوند و با اقدامات اطلاعاتی و فنی همه اشخاصی که به‌نحوی می‌توانستند انگیزه قتل را داشته باشند، شناسایی و از آن‌ها تحقیق کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و ماموران پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آن‌ها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: هم‌زمان آثار به‌‍جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد. همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونان که بازداشت شده بودند، اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تائید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به‌جا مانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلا جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود، با نمونه خون و بزاق تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به‌جامانده و برداشت شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

حضور ۴ نفر در صحنه قتل مهرجویی

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز ۴ نفر در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش حضور داشتند که همگی دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لباس نو قاتل را لو داد!/ قاتل خانواده مهرجویی: ۳۰ میلیون تومان از آنها طلب داشتم/ یک جاروبرقی دزدیده بودم

متهم چهارم قتل مهرجویی و همسرش چگونه دستگیر شد؟

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا