اخبار ورزشی

عضو هیئت مدیره استقلال: با نکونام اختلاف نظر تیمی داریم/ از پرسپولیس شکایت می‌کنیم

عضو هیئت مدیره استقلال: با نکونام اختلاف نظر تیمی داریم/ از پرسپولیس شکایت می‌کنیم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، علیرضا خانی، درباره استوری شب گذشته بازیکنان تیم فوتبال استقلال علیه مدیریت باشگاه گفت: واقعاً مشکل مالی داریم و این مشکل مربوط به دوره مدیریتی ما نیست و از زمان مدیریت قبلی جمع شده است. بازیکن حق دارد و دنبال پولش است ولی اواسط مرداد ۴۰ میلیارد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم. اگر بدهی نداشتیم می‌توانستیم ۱۰ درصد از قرارداد جدید بازیکنان را بدهیم.

وی افزود: بی‌انصافی است که گفته شود هیئت مدیره دروغ می‌گوید یا وعده پوچ می‌دهد. شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا منابع مالی را به باشگاه ترزیق کنیم. با شرکت‌های بزرگی برای اسپانسری استقلال وارد مذاکره شدیم ولی به نتیجه‌ نرسید. با شرکتی توافق کردیم که در ۴ بازی اول اسپانسر تیم باشد اما نتوانستند منابع مالی را به موقع ترزیق کنند و یکی از چک‌های‌شان پاس نشد. این چک برای ۱۵ شهریور ماه بود که برگشت خورد. چک دوم آنها هنوز به سر رسیده نرسیده و قرار شد همزمان با آن، چک اول نیز پاس شود. این شرکت متعهد شده بود اواسط شهریور یا اوایل مهر ماه پول ترزیق کند.

ناراحتی بازیکنان استقلال از مدیران باشگاه/ شرط آبی‌پوشان برای کاهش قرارداد چه بود؟

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: با شرکت‌های زیادی وارد مذاکره شدیم ولی به نتیجه نرسیدیم. چون نزدیک بازی هفته اول لیگ بودیم، مجبور به توافق با این شرکت شدیم. تا قبل از این شرکت، با سه الی چهار شرکت بزرگ وارد مذاکره شدیم و تا مرحله قرارداد می‌رفتیم ولی نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد که وارد نتیجه نمی‌شد. لیگ در حال شروع شدن بود و مجبور بودیم با یک اسپانسر وارد بازی‌ها شویم. فکر نمی‌کردیم چک این اسپانسر برگشت بخورد. تا زمانی که منابع مالی وارد باشگاه نشود مشکلات مالی خواهیم داشت. پاشنه آشیل باشگاه استقلال، مشکلات مالی است. تمام تلاش هیئت مدیره و کادرمدیریتی، ترزیق منافع مالی است.

«شرکت‌هایی که می‌توانند منابع مالی را ترزیق کنند، کم هستند.» خانی با بیان این جمله تصریح کرد: اتفاقاتی که در فصول گذشته در استقلال افتاد، اعتماد به باشگاه را کمتر کرده است. شرکت‌ها و حامیان مالی می‌گویند مسائلی در این باشگاه اتفاق افتاده است و کنار می‌کشند. در مدت ۹۰ روزی که به باشگاه استقلال آمده‌ایم جایی نبوده که نرفته باشیم تا بتوانیم منابع مالی را ترزیق کنیم. از اسپانسر قبلی نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داریم.

وی در واکنش به اختلاف جواد نکونام و کادرمدیریتی باشگاه استقلال گفت: اختلافی وجود ندارد و اگر هم هست، اختلاف نظر تیمی است. یکی از اختلاف نظرها، سقف بودجه است. سرمربی، بازیکن می‌خواهد تا تیمش را به سمت قهرمانی ببرد ولی ما محدودیت داریم. قرارداد فصل گذشته بازیکنان در فصل گذشته نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان بود و امسال با ۲۰ درصد افزایش به ۵۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. چطور می‌توانم این مبلغ را به ۳۰۰ میلیارد برسانم؟ تنها باشگاهی که سقف قرارداد را رعایت کرد، استقلال بود. جواد نکونام و ۴ بازیکن قراردادشان را کم کردند تا یکی دو بازیکن جذب شوند. شاید در باشگاه‌های دیگر سقف قرارداد ۴،۵ بازیکن بالا باشد ولی در استقلال در گذشته بازیکنی که قراردادش یک میلیارد بود، به یکباره ۱۲ میلیارد شده بود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا برای کاهش رقم قراردادهای بازیکنان به نکونام مسئولیتی داده بودند، گفت: بله، مسئولیت داده بودیم و او هم از قراردادش کم کرد. ۴-۵ بازیکن دیگر هم چنین کاری را انجام دادند.

خانی در رابطه با شایعه مذاکره با سرمربیان دیگر برای جانشینی نکونام تأکید کرد: اصلا اینطور نیست. روزی که نکونام را انتخاب کردیم، این انتخاب هدفمند بود. ایشان را با توجه به سبقه ملی و باشگاهی‌اش انتخاب کردیم. او به عنوان سرمربی تیم، خواسته‌هایی دارد که یکی از آنها عمل کردن به تعهدات است. تا جایی توانسته‌ایم این کار را انجام داده‌ایم.

وی درباره عدم حضور گوستاوو بلانکو در تمرینات استقلال عنوان کرد: ۱۰۰ هزار دلار پیش پرداخت به گوستاوو داده‌ایم و در تمرینات حضور دارد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد شکایت از پرسپولیس به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد تصریح کرد: مدیرعامل در این خصوص بحثی را مطرح کرد و قرار شد این کار (شکایت) را انجام دهند اما در جریان ماجرا قرار ندارم. در خصوص شکایت از سپاهان و سه بر صفر شدن باز‌ی‌ها نیز هر چه قانون بگوید انجام می‌شود. ما شکواییه خودمان را داده‌ایم.

خانی که در برنامه ورزشگاه حضور یافته بود، در واکنش به قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی سعید مهری با استقلال برای رعایت سقف قرارداد گفت: چنین چیزی نیست. قرار است مدیرعامل باشگاه مسائل را پیگیری کند. در قراردادها، شخص مدیرعامل وارد می‌شود.

وی در رابطه با نقش اعضای هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های هیئت مدیره، منابع مالی است. ارائه صورت‌های مالی و ثبت آن در کدال، مطالبات تأمین اجتماعی و … کارهای جاری است که در هیئت مدیره مطرح و ابلاغ می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره عدم حضور نکونام در جلسه هیئت مدیره این باشگاه گفت: ایشان را مردادماه دعوت کردیم ولی با توجه به اینکه تیم در کوران مسابقات بود، موکول به این شد که پس از مسابقات برگزار کنیم. باز هم می‌گویم اختلاف ما تیمی است.

خانی در مورد اینکه ۴۰ میلیارد تومان مطالبات بازیکنان از کدام منابع مالی پرداخت شده بود، یادآور شد: از بانک شهر وام گرفته بودیم و این پول تتمه آن بود. این وام در زمان مدیریت حجت کریمی گرفته شده بود.

وی در واکنش به این موضوع که وام گرفته شده در زمان مدیریت کریمی بود و مدیریت فعلی چه اقداماتی کرده است، گفت: مدیریت جدید پیگیری کرد و این پول را گرفت!

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا صحت دارد بدهی این باشگاه ۹۵۰ میلیارد تومان است، گفت: کمتر از این مبلغ است.

خانی در خصوص عدم حضور مهدی افضلی در جلسات هیئت مدیره و شایعه قهر او خاطرنشان کرد: قهری نیست و ایشان در خارج از کشور حضور دارد. در حال حاضر ۴ عضو در هیئت مدیره هستیم که شامل بنده، فرشید سمیعی، مهدی افضلی و مهدی حیدرزاده می‌شود. سمیعی عضو حقوقی، افضلی عضو فرهنگی، حیدرزاده عضو اقتصادی و بنده عضو مالی و اداری باشگاه هستم. در ۲۲،۲۳ سالی که کار کرده‌ایم این همه بی‌انضباطی مالی را یکجا ندیده بودم. برخی از اسناد و قراردادها در باشگاه نیست. قرارداد اصلی مجموعه مرغوبکار نیست و کپی آن موجود است. شخصی به ما مراجعه کرد و گفت مشاور بیمه‌ای شما بودم و قرارداد در دست داشت ولی ما آن را نداشتیم. برخی از قراردادهای منعقد شده دارای ابهام بودند. یکی از بی‌انضباطی‌های مالی ۳۰ میلیارد بدهی بیمه است.

وی در مورد بحث جذب ماشاریپوف ازبکستانی یادآور شد: با توجه به اینکه سقف بودجه‌مان پُر است، جا برای جذب بازیکن نداریم اما اگر بازیکنان قراردادشان را کم کنند می‌توانیم او را به استقلال اضافه کنیم. از بحث پیشنهاد ۵۵۰ هزار دلاری این بازیکن نیز خبر ندارم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه علی سامره به عنوان سرپرست تیم در کارش حضور دارد، درباره عدم انتخاب مدیررسانه‌ای تیم استقلال گفت: ما چارت سازمانی داریم و افراد را بر اساس آن انتخاب می‌کنند. انتخاب نشدن مدیررسانه‌ای ربطی به اختلاف‌ها ندارد. سرمربی مدیررسانه‌ای را انتخاب می‌کند اما باید مورد تأیید نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

خانی در پایان گفت: مدیریت باشگاه برای حل مشکلات تمام تلاشش را می‌کند تا تیم بتواند سهمیه آسیایی و همچنین قهرمانی لیگ را بگیرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا