فارس

عشایر استان فارس عزم کوچ کردند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد گفت: زمان حرکت زمینی مرتعداران مستقر در مراتع ییلاقی استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که قصد ورود به مراتع قشلاقی را دارند از دهم آبان و زمان حرکت کوچ ماشینی ۱۵ آبان ماه به بعد است.

وی افزود: ورود هرگونه دام به مراتع استان از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ تعیین شده است لذا آن دسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند می بایست در زمان جابجایی دام تقویم زمان‌بندی کوچ را رعایت واز ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا مرتعداران کوچنده در هنگام جابجایی دام پروانه چرای معتبر(تمدید شده) مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند.

صمد نژاد از شرکت های باربری خواست از صدور بارنامه به مقصد استان‌های فارس و بوشهر تا قبل از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بدون مجوز حمل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جدا خودداری نمایند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه حمل دام توسط کامیون و کامیونت در استان فارس از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بلامانع است گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جریمه هر واحد دامی متخلف چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال می‌باشد. 

وی افزود: افراد بدون پروانه چرا یا کسانی که به دلایلی پروانه چرای آنها باطل شده است و یا واجدین پروانه با دام مازاد می بایست از ورود به مراتع استان فارس خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخطی، قصور و مسامحه در رعایت ضوابط درج شده در پروانه چرا پیگیری قانونی اعمال می گردد؛ رعایت ظرفیت مجاز، مدت زمان بهره برداری و ورود دام ضروری است. حضور دامدار غیر مجاز و فاقدپروانه چرا و یا اجاره دادن مراتع بر اساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با آنها برخورد می شود.

صمدنژاد در پایان ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی افزود: عشایر نیز باید با پلاک کوبی وهویت‌گذاری دام قبل از زمان کوچ همکاری های لازم را با امور عشایر وعوامل انتظامی داشته باشند.

وی درپایان از مردم و طبیعت دوستان شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا