اخبار روز

اسلامی: روابط با آژانس در حوزه پادمان برقرار است

اسلامی: روابط با آژانس در حوزه پادمان برقرار است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت‌ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیرکل آژانس، شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می‌کند دو بخش دارد؛ یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین‌های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

اسلامی با بیان اینکه “در زمان حاضر ۱۲۰ بازرس تأییدشده وجود دارند که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت‌وآمد به ایران هستند”، تأکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای را که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد، و در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام  می‌دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند، در آن انطباق یا عدم‌انطباق با برجام را گزارش می‌دهد. اگر آنها به تعهدات خودشان عمل کنند ما هم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنیم.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا