اخبار ورزشی

عربشاهی: تساوی پرسپولیس در انزلی ۲ دلیل داشت/ مقصر اصلی بیانیه‌نویسی‌ها، فدراسیون فوتبال است!

عربشاهی: تساوی پرسپولیس در انزلی ۲ دلیل داشت/ مقصر اصلی بیانیه‌نویسی‌ها، فدراسیون فوتبال است!

– اخبار ورزشی –

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره تساوی پرسپولیس مقابل ملوان بندر انزلی اظهار داشت: با توجه به اینکه استقلال بازی‌ این هفته‌اش را برده بود، پرسپولیس نیاز مبرم به کسب سه امتیاز داشت، اما بازی خوبی را از شاگردان گل‌محمدی شاهد نبودیم و باید بگویم که پرسپولیس بازی‌های گذشته در لیگ و آسیا را انجام نداد. شاید یک دلیل آن خستگی بازیکنان باشد و دلیل مهم دیگر آن مصدومیت بازیکنانی مثل ترابی، امیری و سلمانی است و این موضوع باعث شده که شاکله اصلی تیم به‌هم بریزد. به هر حال این دیدار تمام شده است و کادر فنی و بازیکنان باید به فکر بازی بعدی در لیگ و لیگ قهرمانان باشند.

وی ادامه داد: ملوان روز گذشته یک بازی خوب را به نمایش گذاشت و از ابتدای مسابقه می‌دانست که مقابل پرسپولیس باید چطور بازی کند. شاگردان تارتار از ابتدای فصل یک تیم متفاوت نسبت به فصل قبل بودند و بازی‌های بابرنامه‌ای را از آنها شاهد بودیم. بازیکنان جوان ملوان مقابل سرخپوشان کارهای ترکیبی خوبی انجام دادند و به نظر من اگر یک مقدار اعتمادبه‌نفس بیشتری داشتند می‌توانستند به پرسپولیس گل هم بزنند و برنده شوند، اما کم‌تجربگی ملوانی‌ها اجازه گلزنی به آنها نداد.

باشگاه پرسپولیس: از داور بازی با ملوان شکایت می‌کنیم

 

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که تساوی در انزلی، صدر جدول را هم به رقیب دیرینه‌اش استقلال واگذار کرد، گفت: بله همین یک دلیل می‌توانست باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان شود تا ملوان را شکست دهند، اما پرسپولیس روز خوبی نداشت و نتوانست بازی همیشگی‌اش را انجام دهد. نفرات جایگزین پرسپولیس مقابل ملوان نتوانستند جای خالی مصدومان این تیم را پر کنند. ما این نکته را نباید فراموش کنیم که بهترین پاسور فصل گذشته تیم مصدوم بوده و از شرایط آرمانی دور است و زمان می‌برد دوباره به روزهای اوجش برگردد. ترابی می‌تواند در هفته‌های آینده به کمک پرسپولیس بیاید. هافبک‌های پرسپولیس مقابل ملوان نتوانستند مهاجمان تیم را خوب تغذیه کنند و خطر آنچنان جدی روی دروازه ملوان ایجاد نشد، به نوعی باید بگویم که خط دفاعی و هافبک ملوان اجازه بازیسازی به سرخپوشان ندادند. البته گل‌محمدی در نیمه دوم با بیرون کشیدن سروش رفیعی اشتباه کرد. پرسپولیس نیاز به پیروزی داشت و نباید بازیساز خود را از زمین خارج می‌کرد. سرمربی پرسپولیس اگر تصمیم به تغییر داشت باید هنانوف را از زمین بیرون می‌کشید.

عربشاهی راجع به این موضوع که پرسپولیس در روزهای گذشته با حواشی زیادی از جمله اختلاف گل‌محمدی و درویش روبه‌رو بود، تصریح کرد: پرسپولیس به لحاظ تاکتیکی مشکل آنچنانی ندارد. ایراد این تیم ایجاد حاشیه‌های زیادی است که در حوالی تیم ایجاد می‌شود. اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی تیم اصلاً به نفع تیم نخواهد بود و درویش و گل‌محمدی باید اختلافات بین‌شان را درون باشگاه حل کنند و اجازه ندهند که این مسائل رسانه‌ای شود. یک مشکلی که در پرسپولیس وجود دارد این است که فضای مجازی بلای جان پرسپولیس شده است. مربی و بازیکن تیم می‌آیند یک حرفی می‌زنند و بعد از آن‌ هر کسی که به نفع یا ضررش باشد با استفاده از نفراتی که در فضای مجازی دارد، برای پرسپولیس حاشیه درست می‌کند. این اتفاقات تمرکز و ذهنیت تیم را به‌هم می‌ریزد و مدیریت و کادر فنی پرسپولیس باید دنبال این باشند که آرامش را در تیم برقرار کنند.

وی در پایان در مورد شکایت و بیانیه‌نویسی سرخابی‌ها علیه هم خاطر نشان کرد: مقصر همه این اتفاقات، فدراسیون فوتبال است که اول فصل یک قانون جدیدی را اجرا کردند که از اول اشتباه بود. مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون باید کسی که این «تز» را مطرح کرد و بعد از آن اجرا شد، برکنار کند. قانون سقف قرارداد به ضرر فوتبال و باشگاه‌های ماست. بیشتر از ۹۰ درصد باشگاه‌های ما به نوعی دولتی هستند و خود این باشگاه باید مسائل مالی‌شان را مدیریت کنند. ما نباید با اجرای یک قانون غلط فوتبال‌مان را به بیراهه ببریم. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم باید از این فضا خارج شوند و به جای شکایت و بیانیه‌نویسی دنبال نتیجه‌گیری در زمین باشند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا