سیاسی

درخواست وزیر علوم از رئیس جمهور برای بسترسازی اجرای مدل دانشگاه امام حسین در آموزش عالی

درخواست وزیر علوم از رئیس جمهور برای بسترسازی اجرای مدل دانشگاه امام حسین در آموزش عالی

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در نشست هم اندیشی دانشگاه حکمت بنیان که در دانشگاه جامع علمی اظهار کاربردی برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه جامع امام حسین به عنوان یک دانشگاه مأموریت‌گرا و مأموریت‌محور دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده که باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه دلیل موفقیت این دانشگاه و دانشگاه‌های علوم پزشکی مهارت محور بودن آنهاست، گفت:  عمده‌ترین موفقیت این دانشگاه‌ها به خاطر این است که بستر عملی کار در اختیار آنها است. در وزارت بهداشت استاد با دانشجو می‌تواند بر تخت بیمار حضور پیدا کند و عملاً آموخته‌های کلاس درس را در میدان عمل تجربه کند.

وزیر علوم گفت: در دانشگاه امام حسین نیز به دلیل اعتمادی که به اساتید و دانشجویان این دانشگاه است، صنایع مختلف امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهند و صنایع از آنها حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کنند لذا توانستند کارآفرین باشند.

زلفی گل با اشاره به اینکه ما در وزارت علوم و آموزش عالی چنین بستر و زمینه‌ای را در دسترس نداریم، گفت: دستگاه‌ها، نهادها و صنایع کشور تا کنکون در این زمینه به دانشگاه اعتماد آنچنانی نداشتند و ما نتوانستیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه با توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: باید این ارتباط و همراهی به قانون تبدیل شود تا با قانون در این مسیر گام برداریم.

وزیر علوم گفت: ما با ایجاد تغییرات در دروس زمینه حکمت بنیان شدن دروس را فراهم کردیم اما برای همراهی دستگاه‌ها در کمک به مهارت آموزی دانشجویان به آیین نامه‌های قانونی نیاز داریم که برای این کار از شما کمک می‌خواهیم.

زلفی گل افتخارات علمی کشور را مرهون زحمات دانشگاه‌ها دانست و گفت: هر افتخاری که در کشور به دست می‌آید از سوی دانش آموختگان دانشگاه‌ها رقم خورده و این امر برای ما افتخار آفرین است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا