گیلان

بهره‌مندی بیش از ۴ هزار روستای کشور در طرح محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، آئین اختتامیه و تقدیر از عوامل اجرایی ساخت ۷۴۱ واحد مسکن مددجویی در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ساخت مسکن محرومین در دو فاز یک و دو در کشور در حال انجام است، اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین در کشور توسط سپاه پاسداران در فازهای یک و دو و با عنوان طرح شهید شوشتری در ۶ استان کشور و شهید احمد کاظمی در ۱۴ استان کشور در حال انجام است.

سردار ضیاءالدین حزنی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۴ هزار روستا کشور در طرح محرومیت‌زدایی گفت: در ساخت فاز دوم ساخت مسکن محرومین در غالب طرح شهید احمد کاظمی بیش از چندین هزار مسکن محرومین در چهار هزار و ۷۰۰ روستا در ۱۴ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در مناطق صعب‌العبور کشور در حال خدمات رسانی است، تصریح کرد: سپاه پاسداران در کنار وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و تامین امنیت کشور به حوزه محرومیت‌زدایی ورور مستقیم کرده و در چندین سال گذشته کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت بیش از یک‌هزار واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و افزود: در فاز یک ساخت مسکن محرومین در گیلان ۹۷۳ واحد و در فاز دو ۷۴۱ و در مجموع یک‌هزار و ۷۱۴ واحد مسکن مددجویی در گیلان و در ۵۵۲ روستای هدف به بهره‌برداری رسید.

حزنی‌، نقش سپاه پاسداران در تکمیل پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در چندین سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۵ پروژه عمرانی و ۹ هزار و ۱۰ پروژه غیر عمرانی و با میزان اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان توسط سپاه پاسداران در گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهیه ۶ هزار جهیزیه در گیلان تصریح کرد: یکی‌ از تاکیدات مقام معظم رهبری ازدواج آسان در بین جوانان بوده و کرونا این شرایط را فراهم کرده است لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد که ۶ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان با بنیه مالی ضعیف اهدا کند.

 

دستور فرمانده سپاه قدس گیلان به تمامی نواحی در خصوص تکمیل مسکن محرومین

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران همواره خود را حامی مستضعفین در کشور می‌داند، اظهار کرد: سپاه پاسداران در تمامی بحران‌ها از جمله سیل، زلرله و دیگر بحران‌ها در کنار مردم است و برای رفع نیازهای جامعه به ویژه نیازمندان از هیج تلاشی دریغ نمی‌کند.

سردار محمد عبدالله پور شاد کردن دل مستضعفین را یکی از تاکیدات قرآن دانست و گفت: شایسته کشوری در طراز جمهوری اسلامی نیست که برخی از افراد بی مسکن و در سرما شب خود را سپری کنند لذا باید تمامی مسکن محرومین و مددجویی در گیلان به بهره‌برداری برسد.

وی با خطاب به فرماندهان سپاه نواحی استان گیلان در خصوص ساخت و تکمیل مسکن محرومین بیان کرد: تمام هماهنگی و هم‌افزایی برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن محرومین در گیلان بر عهده فرماندهان نواحی بوده و از آنان انتظار دارم با جدیت و در اسرع وقت به تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن محرومین بپردازند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نقش مردم و خیرین در تکمیل پروژه‌های عمرانی را موثر دانست و تصریح کرد: پایگاه مقاومت، سپاه قدس گیلان باید از ظرفیت مردم در بخش های مختلف استفاده و با آنان ارتباط برقرار کرده و از کمک‌های آنان بهره‌مند شوند زیرا بردن حضور مردم  و خیرین هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

 

مشکلات و خرابی‌ها در گیلان بسیار زیاد است

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه محرومیت با بیان اینکه باید از ظرفیت سپاه پاسداران در حل مشکلات اقتصادی و رفع محرومیت زدایی استفاده شود، اظهار کرد: سپاه پاسداران همواره در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به محرومیت زدایی در کشور را سرلوحه امور خود قرار داده است.

اسدالله عباسی ساخت مسکن محرومین و کمک به نیازمندان اولویت مسوولان در جمهوری اسلامی و گیلان دانست و گفت: با تلاش و اهتمام مسوولان و سپاه پاسداران غبار محرومیت از کشور در حال رفع شدن است ولی برای دفع کامل باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با گله‌مندی از مشکلات و خرابی‌های موجود در گیلان افزود: در گیلان خرابی و مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های عمرانی وجود دارد ولی متأسفانه سبزی موجود در گیلان باعث غفلت در حوزه سازندگی در این استان شده است لذا باید اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نقش بسیج سازندگی سپاه پاسداران در رفع محرومیت زدایی و ساخت مسکن محرومین بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس با تاسیس بسیج سازندگی اقدامات خوبی در راستای رفع محرومیت و ساخت مسکن محرومین انجام شده است که جای بسیار قدردانی دارد.

عباسی با اشاره به دلایل ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی در گیلان تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های ناتمام کشور به افرادی واگذار شد که فقط در فکر سو‌ءاستفاده و گرفتن بودجه بوده و هیچ تلاشی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نکردند.

وی با بیان اینکه کشور در دولت گذشته بسیار گران اداره شده است، گفت: دولت در زمانی شروع به فعالیت کرد که شرایط اقتصادی کشور مناسب نبوده است زیرا ۵۵۰ هزار میلیارد اوراق مشارکت و قرضه به گردن دولت جدید افتاده است.

 

ساخت دو هزار مسکن محرومین در گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی راه جهادی و کمک به نیازمندان را به مردم آموخته‌ است، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره در تمامی بحران‌ها پای کار بوده و کمک به محرومین و رفع محرومیت‌زدایی یک اصل مهم در جمهوری اسلامی می‌دانست.

سرهنگ احمد ابراهیمی یکی از اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کمک به نیازمندان و رفع محرومیت زدایی دانست و گفت: در استان گیلان در چندسال گذشته دو هزار واحد مسکونی توسط سپاه قدس گیلان، بسیجیان و خیرین ساخته شده و این روند ادامه‌دار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به هماهنگی میان سپاه قدس گیلان و کمیته امداد انقلاب اسلامی در گیلان بیان کرد: مهمترین شعار امام راحل(ره ) در جمهوری اسلامی رفع محرمیت زدایی در کشور است و به این منظور در استان گیلان هماهنگی بسیار خوبی میان سپاه قدس گیلان و کمیته امداد انقلاب اسلامی تا رفع کامل محرومیت زدایی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکن محرومین در گیلان ۵۵ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: متأسفانه اوضاع اقتصادی کشور مساعد نیست ولی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همواره پای کار بوده و سپاه قدس با ساخت ۷۴۱ واحد مسکن محرومین در گیلان به معنای واقعی کلمه معجزه کرده است.

ابراهیمی اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان فقط مختص گیلان ندانست و افزود: با تلاش‌های سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین ۸۷ واحد مسکن محرومین در سیل گلستان ساخته و با تمامی تجهیزات به مردم تحویل داده شده است.

 

ساخت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین دیگر در گیلان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی(ره) در رفع محرمیت در گیلان در کنار یک دیگر بوده‌اند، اظهار کرد: هدف ساختاری و مهمترین ماموریت سپاه پاسداران و کمیته امداد در کشور رفع کامل محرومیت زدایی در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و در چندسال گذشته اقدامات موثر و بسیار خوبی در این راستا اتخاذ شده است که باید به آن توجه شود.

عباس اهرابی با اشاره به ساخت ۷۴۱ واحد مسکن محرومین در گیلان توسط سپاه قدس گیلان و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با ساخت این تعداد از واحد مسکن محرومین بسیاری از افراد در گیلان صاحب خانه شده و در تلاشیم ۵۰۰ واحد دیگر در گیلان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا