هرمزگان

معرفی ۲۵ پروژه شاخص شهرداری بندرعباس با اعتبار ۳۲۱ میلیارد تومان / شهرداری از تمامی طرح های پیشنهادی استقبال می کند

معرفی ۲۵ پروژه شاخص شهرداری بندرعباس با اعتبار ۳۲۱ میلیارد تومان / شهرداری از تمامی طرح های پیشنهادی استقبال می کند

«مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس طی این نشست به تشریح اقدامات خو دطی دو سال گذشته پرداخت و گفت: برای دهه فجر سال ۱۴۰۲، قریب به ۲۵ پروژه قابل بهره برداری یا در دست اقدام خواهیم شد که تعدادی از آن‌ها به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده و تعدادی نیز به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته‌اند. این مقام مسئول ضمن تقدیر از نیروهای خدوم شهرداری گفت: شهرداری از طرح های پیشنهادی در راستای زیباسازی و ارتقا رفاه مردم، استقبال می کند.

وی افزود: بوستان ارمغان مالیاتی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده و پروژه آکواریوم ساحل بندرعباس نیز مجدداً شروع به‌کار کرده است. نوبانی ادامه داد: برنامه هر هفته، افتتاح یا کلنگ زنی یک پروژه شهری محقق شده و از ابتدای سال، هر هفته یک برنامه را اجرایی کرده‌ایم.

نوباتی در خصوص جزییات پروژه هم‌سطح‌سازی قطعه ۲۷ آرامستان بندرعباس گفت: این پروژه به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در دستور کار قرار دارد که مرحله مخلوط ریزی آن در حال اجرا هست.»

شهرداری بندرعباس ادامه داد: «یکسان‌سازی قطعات علاوه بر اینکه موجب ایجاد فضای مناسب برای تردد زائرین اهل قبور و پاکیزگی محیط می‌شود، در هنگام بارندگی از جمع شدن آب باران و تخریب قبور جلوگیری می‌کند».

شهرداری بندرعباس در خصوص پروژه شهربازی بندرعباس اعلام کرد: حدود ۲.۵ هکتار از محدوده پارک دولت به شهربازی اختصاص یافته است و در حال حاضر حصارکشی محدوده انجام شده و مسئولان شهری مدعی هستند تا نوروز امسال شهربازی افتتاح می‌شود.

پروژه احداث پارک بلوار دانشگاه، جنب ناحیه منطقه یک شهرداری بندرعباس با اعتبار صد میلیارد ریال در مساحت ۵۶۶۸ متر مربع کلنگ زنی شده و مقرر شده ظرف ۶ ماه به بهره برداری برسد. در این پارک امکاناتی چون الاکلنگ نوری، ۲ هزار متر کف سازی، ۷۰۰ متر فضای بازی در نظر گرفته شده و برای نخستین بار در بندرعباس، این پارک مجهز به تاب آرامش خواهد شد.

نوبانی در خصوص پروژه‌های اجتماعی چون احداث پیست دوچرخه سواری افزود: برای اتصال شرق به غرب شهر به وسیله مسیر دوًچرخه سواری و پیاده روی باید پل خور نایبند و خور گورسوزان تعریض شود تا اتصال و امتداد مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی در طول نوار ساحلی قطع نشود و یک مسیر طولانی سبز در خط ساحلی ایجاد شود.

نوبانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های آتی خود بیان داشت ساماندهی میدان امام علی در ورودی منطقه گردشگری پنجعلی از دیگر برنامه‌ها می‌باشد که طرح مطالعاتی آن برای کاهش تصادفات در این میدان در دست تحقیق، بررسی و اقدام أست. وی یکی از مهم‌ترین اقدامات دوره مدیریت خود را بستن سواحل به روی خودروها دانست و گفت: این طرح تنها با اراده مردم محقق شده و برکات محیط زیستی شامل همه مردم بندرعباس خواهد شد.

وی در رابطه با قلیان فروشان نیز یادآور شد: شهرداری تماماً پای کار بوده و با قلیان فروشان برخورد کرده ساحل را تا حدودی از این افراد پاکسازی کرده اما نیروهای شهرداری ضابط قضایی نیستند و گاها آسیب‌های جدی در برخورد با متخلفان دیده‌اند که جا دارد در این حوزه سایر بخش‌ها ورود کنند.

و در پایان نوبانی از احداث حمام ساحلی با اعتبار ۷.۵ میلیاردی در مساحت ۴۰۸ مترمربع خبر داد. گفتنی است که مجموع اعتبار این پروژه‌ها، ۳۲۱ میلیارد تومان عنوان شد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا