اخبار ورزشی

داورزنی: استعفای عطایی با فشار فدراسیون نبود/ سرمربی بعدی خارجی است اما به گزینه‌های نهایی نرسیده‌ایم

داورزنی: استعفای عطایی با فشار فدراسیون نبود/ سرمربی بعدی خارجی است اما به گزینه‌های نهایی نرسیده‌ایم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدرضا داورزنی درباره استعفای بهروز عطایی از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: ما بلافاصله پس از بازی‌های آسیایی باید برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌شدیم. به‌ خاطر عدم همکاری هلند و آمریکا، امسال یکی از بدترین شرایط را برای لیگ ملت‌ها داشتیم. در هلند  ویزا را خیلی بد صادر کردند و برخی بازیکنان را با مشکل مواجه کردند.  همیشه از اتحادیه اروپا ویزای چند بار ورود شنگن گرفته می‌شد که امسال در این راستا با ما همکاری نکردند.

ادعای سایت ایتالیایی: فدراسیون والیبال ایران با آناستازی تماس گرفته است

« این‌ها بهانه‌جویی نیست؛ تیم ما از هفته اول خوب بازی نکرد.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: وقتی تیم ملی در چند بازی نتیجه نمی‌گیرد، بار روانی بدی روی تیم ایجاد می‌شود. یکی از برنامه‌ها این بود که دو تیم مختلف را به بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک بفرستیم که خواست کادر فنی این بود که با یک تیم برویم.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه مقامات این فدراسیون پیش‌بینی کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی را می‌کردند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کردیم که بیش از ۶۰ درصد با برزیل همگروه نمی‌شدیم. با این حال تلاش شد با بهترین شرایط به برزیل برویم. فدراسیون والیبال آسیا همیشه لیست ۲۰ نفره‌ای از کشورها دریافت می‌کردند که این لیست در ادامه به ۱۲ یا ۱۴ نفر می‌رسید. در این دوره اما دو ماه قبل از بازی‌های آسیایی گفتند لیست ۱۲ نفره را اعلام کنیم.

داورزنی درباره شائبه بازیکن‌سالاری در تیم ملی والیبال عنوان کرد: بازیکنان در لیست تیم تعیین‌کننده نیستند و عطایی همان کاری را که به آن فکر می‌کرد، انجام می‌داد. برخی بازیکنان بزرگ تیم‌های ملی دنیا در این تیم‌ها حضور نداشتند و از جوان‌ترها استفاده می‌کردند. تیم ملی ایتالیا به همین خاطر به المپیک صعود نکرد. من همانند سایر رده‌ها، مسئولیت عملکرد تیم ملی را می‌پذیرم.

وی در مورد اظهارات میلاد عبادی‌پور علیه بهروز عطایی بیان کرد: نباید بابی باز کنیم تا اگر بازیکنی که در مقطعی عضو تیم نبوده، درباره کادر فنی تیم ملی صحبت کند. همه از شکست ناراحت هستیم. همچنین نباید فراموش کنیم که والیبال در رشته‌های گروهی همچنان حرف اول را می‌زند و ما در رشته‌ای نداشتیم که تیم‌های جوانان و نوجوانان ایران به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی جهان برسند.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا او از عطایی خواست که از سمت خودش استعفا کند یا خیر، گفت: ما چنین چیزی از او نخواستیم و عطایی شب قبل از استعفا، تصمیم به کناره‌گیری گرفته بود. وقتی دو سال به مربی خارجی زمان می‌دهیم، انتظار می‌رود که از مربی داخلی هم حمایت کنیم. در میانه تورنمنت یا بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی نمی‌شد سرمربی را تغییر داد. هزینه سنگینی بابت ایستادن روی این استراتژی دادیم و از این بابت ناراحت نیستیم.

داورزنی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال اظهار داشت: مربی جدید به  احتمال ۹۹ درصد خارجی است. برخی مربیان امکان آمدن به تیم ملی را ندارند و برخی‌ها در حال بررسی وضعیت هستند. بعضی از این مربیان اعلام کردند که قرارداد دارند و برخی‌ها می‌خواهند سه یا چهار نفر، از جمله آنالیزور و فیزیوتراپ با خودشان بیاورند. نمی‌خواهیم مربیان خارجی بخواهند شرایطی را بر ما تحمیل کنند. در کنار سرمربی جدید تیم ملی، مربیان ایرانی می‌گذاریم تا تربیت شوند.

وی در مورد زمان انتخاب جانشین عطایی خاطرنشان کرد: اگر مثلاً با سرمربی پیشین تیم ملی برزیل صحبت کردیم، به این خاطر بود که اخیراً از این سمت استعفا داده بود. هنوز به سه گزینه نهایی نرسیده‌ایم و هر گاه به این گزینه‌ها برسیم، آنها را در کمیته فنی بررسی خواهیم کرد. ما به دنبال قرارداد ۲+۲ یا ۳+۱ ساله هستیم و هدف ما این است که با شیب مثبت جلو برویم. صعود به المپیک هنوز از دست نرفته و راهیابی به این رقابت‌ها غیرممکن نیست.

معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان درباره سقوط یک پله‌ای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۲۲ گفت: رتبه ضعیف‌تری نسبت به سال‌های گذشته گرفتیم، اما باید در نظر گرفت که عملکرد همه رشته‌ها به فدراسیون آن رشته بستگی دارد. مسئول یک رشته ورزشی در ستاد عالی بازی‌های آسیای می‌گوید فلان نتیجه را می‌گیرم و کمیته ملی المپیک وظیفه دارد از برنامه فدراسیون‌ها حمایت کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا