اخبار روز

هاشم الحیدری: اربعین بدون دفاع از ولایت‌فقیه، اربعین سکولار است

هاشم الحیدری: اربعین بدون دفاع از ولایت‌فقیه، اربعین سکولار است

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری در دوره جامع آموزشی ویژه مبلغان اربعین ۱۴۰۲ که امروز در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به‌عنوان قیام حسینی و حقیقی کربلای زمان ما بزرگ‌ترین مقدمه ظهور است، اظهار داشت: این پدیده بزرگ‌ترین حادثه تاریخ زمان ما و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا به امروز بزرگ‌ترین حادثه است و کربلای امروز ما همان جبهه مقدس و جبهه مقاومت است.

وی از نقش شهدای مقاومت در ماندگاری آموزه‌های اسلام یاد و اضافه کرد: روز سقوط موصل داعش به سمت سامرا و کربلا آمد، اما افرادی همانند حاج قاسم و ابومهدی بودند که به سمت خط مقدم رفتند و با شهادت خود حرم‌ها را حفظ کردند.

دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق خاطرنشان کرد: کارهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) موجب احیای دین و ماندگاری عاشورا شد و بعد از شهادت امام حسین(ع) ما شاهد پیروزی فریاد بر شمشیر بوده‌ایم.

تبری و تولی اصول مهم اربعین است

وی با بیان اینکه حج بدون برائت حج نیست و اربعین هم بدون تولی و تبری اربعین نیست، گفت: کثرت جمعیت اربعین مهم است، اما ما باید جبهه خود را با دشمن مشخص کنیم. در اربعین نباید حرکت‌های سکولار داشته باشیم و مهم‌ترین اصول اربعین تولی و تبری است ما باید یزید زمان خود را بشناسیم و آماده مقابله با دشمن باشیم.

الحیدری هدف اول تهاجمات استکبار جهانی را ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دانست و گفت: سال گذشته همگان دیدند که شبکه‌های مختلف رسانه‌ای، همه پول‌ها و نیروی انسانی خود را جمع کردند تا به ایران ضربه بزنند، اما نتوانستند؛ هدف اول دشمن حوزه، مراجع و اربعین نیست اما هدف اول سر ولایت فقیه است و ما باید این موضوع را در اربعین برای مردم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اربعین برای برخی به تفریح تبدیل شده در حالی که یکی از جملات مهم زیارت اربعین «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلالَهِ» است و در زیارت باید به دنبال معرفت باشیم و زیارت حقیقی إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ است.

الحیدری با بیان اینکه اربعین بدون دفاع از ولایت فقیه اربعین سکولار است، گفت: اکنون باید این سوال را از خود بپرسیم که اگر ما در کوفه می‌بودیم چه کاری را انجام می‌دادیم، اگر مسلم بن عقیل وارد کوفه می‌شد ما در مساجد و حسینیه‌ها در مورد سقیفه، غدیر و مظلومیت امام حسین(ع) و علی(ع) صحبت می‌کردیم؟، اگر این کار را هم می‌کردیم کافی نبود بلکه ما باید دعوت خود را به مسلم بن عقیل آشکار می‌کردیم.

دفاع از ولایت فقیه اوجب واجبات است

وی عنوان کرد: من همیشه در بغداد و عراق هم گفته‌ام که دفاع از ولایت فقیه از اوجب واجبات استف چرا که امروز جبهه دشمن بر روی ولایت فقیه متمرکز شده است و رهبر جبهه فعلی ما انبیا و معصومین(ع) نیستند بلکه ولایت فقیه است.

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: امتحان ما امتحانات سال ۶۱ هجری، جریان غدیر و جریانات دوران امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) و امتحان جریان امام خمینی(ره) هم نیست بلکه امتحان اصلی ما امتحان تبعیت از امام خامنه‌ای است.

وی تصریح کرد: اربعین بدون ولایت و مرگ بر آمریکا اربعین نیست و این موضوع را از سیره حضرت زینب(س) استنباط می‌کنیم؛ اربعین با ولایت است که می‌تواند مقدمه تمدن نوین اسلامی و ظهور شود.

الحیدری جهاد تبیین را یک حکم ولایی خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تبیین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران سخن گفتند اما متاسفانه کمتر کسی در مورد این پیشرفت‌ها صحبت کرده است. ما امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم و هدف اصلی هم جمهوری اسلامی ایران است و اگر حزب‌الله، حشد الشعبی و امثال بنده جانمان در خطر است بخاطر دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استکبار از نقدهای آشکار علیه ایران سواستفاده می‌کند

وی ادامه داد: ما امروز در یک جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی قرار داریم و هدف این جنگ نظام اسلامی است و ما هم در مقابل تهاجمات دشمن باید به دنبال جهاد تبیین باشیم؛ در این جنگ دشمن از نقدها سواستفاده می‌کند و یک نقد توسط یک فرد در داخل ایران به یک نقد جهانی علیه ایران تبدیل می‌شود درحالی‌که نقد مثبت و پنهان نیاز ایران است و موجب رفع مشکلات می‌شود.

الحیدری خاطرنشان کرد: یکی از شبکه‌های دشمن سه روز خبر فوری خود را به نقد یکی از شخصیت‌های دینی در داخل ایران اختصاص داده بود و امثال این اقدامات نشان می‌دهد که نباید نقدها را آشکار مطرح کرد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها و فشارها هستند اما باید بدانیم که وضعیت زندگی مردم در اروپا و آمریکا بهتر از وضعیت ایران نیست، موضوع گرانی‌ها و نبود وسایل گرمایشی در اروپا به بحران‌های جدی تبدیل شده است؛ بیشتر مردم آلمان در زمستان می‌گویند که شب یا باید شام بخوریم یا باید بخاری را روشن کنیم.

این فرمانده جبهه مقاومت عنوان کرد: متاسفانه این موضوع یک مُد تبدیل شده است که اگر یک حزب‌الهی دلسوز می‌خواهد در سیاست نقش‌آفرینی کند نقدها را مطرح می‌کند. حکومت امام علی(ع) اقتصادی نبود و در آن زمان تحریم‌ها و جنگ‌های مختلف وجود داشته است پس اگر ما در آن دوران وجود داشتیم باید به نقد علی(ع) می‌پرداختیم؟.

پیشرفت‌های ایران بیشتر از کاستی‌های موجود است

وی ادامه داد: وضعیت غربی بسیار بد شده است، اما امروز امنیت در نقاط مختلف ایران اسلامی حاکم است و برخی از ترورها در کشور طبیعی است. عراق، سوریه، لبنان، آسیا، اروپا و بسیاری دیگر از کشورها درگیر مشکلات جدی هستند، نظام ایران اسلامی بدون دین نیست بلکه اسلامی است و ما در این نظام نباید فقط به مباحث منفی نگاه کنیم و بدانیم و بگوییم که پیشرفت‌ها بسیار بیشتر از کمبودهاست.

الحیدری با بیان اینکه مردم ایران توانستند ولایت فقیه را به فعلیت برسانند، تصریح کرد: ما در کشور عراق و افراد دیگر هم در دیگر کشورها نتوانستند ولایت فقیه را محقق سازند اما امام خمینی(ره) با توکل به مردم ایران توانست به این هدف برسد و امام خامنه‌ای این حرکت را ادامه دادند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا