سیاسی

یک فعال حقوقی کلیمی: تسخیر لانه جاسوسی پاسخی به اقدامات مداخله جویانه آمریکا بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، فرهاد افرامیان، یک فعال حقوقی و از هموطنان کلیمی‌مان است که به عنوان وکیل قوه قضائیه در دستگاه قضا فعالیت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، با اشاره به سالروز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: تسخیر لانه جاسوسی را باید با توجه به شرایط آن زمان از نظر حقوقی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و اینکه بعد از ۴۰ سال تنها بخشی از این واقعیت را ببینیم و از نظر حقوقی تحلیل کنیم کار اشتباهی است.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ درواقع پاسخی به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا بوده که سفارتخانه‌اش به عنوان یک جاسوس‌خانه بیشتر تمرکز خود را بر این اقدامات مداخله‌جویان معطوف کرده بود.

افرامیان خاطرنشان کرد: وظیفه و حوزه هر سفارتخانه برقراری روابط دیپلماتیک و دوستانه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و… با کشور پذیرنده است و سفارتخانه هیچ کشوری حق مداخله در امور داخلی کشور پذیرنده را ندارد.

این وکیل قوه قضائیه اظهار داشت: هیچ وقت نمی‌توان گفت که دانشجویان ما این گونه مسائل را متوجه نمی‌شدند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده‌اند. آنها افرادی اندیشمند بودند و با درک درستی که از این موضوعات داشتند دست به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا زدند و به بیان بهتر پاسخ لازم را به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا داده‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا